۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
وزارت جهاد نقصان وظیفه نظارتی خود را به «ستکاوا» سپرده است
معاونت مجتمع تولید گوشت مرغ سفید رزبال:

وزارت جهاد نقصان وظیفه نظارتی خود را به «ستکاوا» سپرده است

گرگان- اسدی، معاونت مجتمع تولید گوشت مرغ سفید رزبال با بیان اینکه عملکرد ستکاوا بسیار ناقص است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی نقصان وظیفه نظارتی خود را به سامانه ای سپرده است که کارمزد اخذ می کند.

ساسان اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بخش خصوصی بارها در قالب جلسات انجمن و ستاد امنیت غذایی اعلام کرده که با راه اندازی سامانه «ستکاوا» و مکانیزه شدن مشکلی ندارد.

معاونت مجتمع تولید گوشت مرغ سفید رزبال افزود: این سامانه به صورت شتابزده از دی ماه سال گذشته آغاز به کار کرد و کشتارگاه ها و مرغداران ملزم به ثبت اطلاعات در «ستکاوا» شدند که در مقابل از بخش خصوصی کارمزد اخذ می شود.

وی گفت: عملکرد ستکاوا بسیار ناقص است زیرا شروع کار آن از حلقه انتهایی زنجیره تولید گوشت مرغ یعنی کشتارگاه بوده، این در حالی است که قاعدتاً باید کل زنجیره در این سامانه رصد شود.

وی با بیان اینکه «ستکاوا» که توسط جهاد کشاورزی راه اندازی شده کارایی موازی با سامانه جامع تجارت دارد، تصریح کرد: در سامانه جامع تجارت هیچ کارمزدی اخذ نمی شود اما وزارت جهاد کشاورزی نقصان وظیفه نظارتی خود را به سامانه ای سپرده است که کارمزد اخذ می کند. حال این سوال پیش می آید که چه لزومی دارد مصرف کننده هزینه سامانه ای غیر کارشناسی با کارایی موازی را پرداخت کند؟

اسدی خاطرنشان کرد: به گواه مدیران «ستکاوا»؛ تنها استانی که از گزارشات این سامانه به عنوان اهرم فشار استفاده می کند جهاد کشاورزی گلستان است که باعث ایجاد پرونده های تعزیراتی برای واحد های کشتارگاهی شده است. خواسته ما درج فروش تمام حلقه های زنجیره تولید گوشت مرغ در این سامانه است.

کد خبر: ۲۶۳٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha