۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
تولید فناوری‌های مشترک ایران و روسیه، تحریم‌های بین‌المللی را خنثی می‌کند
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

تولید فناوری‌های مشترک ایران و روسیه، تحریم‌های بین‌المللی را خنثی می‌کند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تولید فناوری‌های مشترک ایران و روسیه به ویژه در حوزه مدیریت بحران و مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های بین‌المللی را خنثی می‌کند.

به گزارش بازار، محمدحسن نامی روز یکشنبه در حاشیه دیدار با «آلکسی سیرکو» معاون وزیر شرایط اضطراری فدراسیون روسیه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان مدیریت بحران و وزارت شرایط اضطراری روسیه، با تبادل تجربیات علمی و عملی در این حوزه برای کمک به یکدیگر در شرایط حوادث طبیعی می‌توانند گام بزرگی در کاهش اثرات بلایای طبیعی بردارند.

وی یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به برگزاری مانورهای مشترک با روسیه و کشورهای اوراسیا و قفقاز در تمامی زمینه‌های امداد رسانی و پیشگیری از حوادث طبیعی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر انتقال فنآوری های نوین در زمینه تجهیزات پیشگیری از حوادث طبیعی، تاکید کرد: همکاری ۲ کشور در زمینه انتقال دانش و تولید مشترک فن آوری های جدید می‌تواند در برابر خنثی سازی تحریم‌های بین المللی برای هر دو کشور مؤثر باشد.

معاون وزیر شرایط اضطراری روسیه از آمادگی این کشور برای تبادل دانشجو و همکاری علمی خبر داد و گفت: روسیه خواستار ارتباط بیشتر با ایران در حوزه مدیریت بحران است.

آلکسی سیرکو نیز در حاشیه این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و شرکت در نمایشگاه «دومین رویداد بین المللی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲» اظهار کرد: ارزیابی ما از روابط ۲ کشور مثبت و رو به پیشرفت است.

وی یادآورشد: روسیه خواستار برقراری ارتباط بیشتر در زمینه مدیریت شرایط اضطراری و بحران حوادث طبیعی است و در حوزه تبادل علمی آماده اعزام کارشناسان و تبادل تجربیات ۲ کشور هستیم.

سیرکو افزود: بلایای طبیعی در چند سال اخیر رو به افزایش بوده و این موضوع، دلیل بر اقدامات پیشگیرانه و همکاری های بیشتر در زمینه مدیریت بحران خواهد بود.

معاون وزیر شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد: روسیه آماده همکاری در خصوص تبادل دانشجو و همکاری علمی در زمینه تولید مشترک تجهیزات پیشگیری و مدیریت بحران و همچنین به اشتراک گزاری تجربیات خود در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر: ۲۶۳٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha