۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
رونق پنبه، سیاست گذاری بالادستی می خواهد | شورای عالی تصمیمات اساسی می گرفت
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

رونق پنبه، سیاست گذاری بالادستی می خواهد | شورای عالی تصمیمات اساسی می گرفت

گرگان- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست گذاری های شورای عالی پنبه در گذشته گفت: این شورا از چند وزیر تشکیل میشد و اجازه نمی داد هر حلقه تصمیمات جداگانه بگیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا مهاجر در سومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه که در مرکز تحقیقات پنبه کشور در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: پایه صنعت اکثر کشور های دنیا که از لحاظ اقتصادی پیشرفت کرده اند نساجی بوده است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نساجی لازمه صنعت پوشاک است، افزود: اگر حلقه های این صنعت به هم اتصال نداشته باشند، به سرانجام مطلوب نخواهد رسید.
وی گفت: در ساده ترین حالت ممکن کشاورزان در کشت پنبه مختار هستند بنابراین اگر این محصول با قیمت مناسب از آنها خریداری نشود قطعا رغبتی برای کشت مجدد برای آنها باقی نمی ماند و به تبع آن کارخانجات پنبه هم تعطیل خواهند شد.
وی بیان کرد: در ادامه این زنجیره کارخانجات ریسندگی هم اگر محلوج کافی نداشته باشند تعطیل شده و سبب می شود صنعت پارچه بافی نخ کافی نداشته باشد.
مهاجر با تاکید به اینکه یکی از مهمترین حلقه های این صنعت، پوشاک است، ادامه داد: تولید کننده اگر موفق به تهیه پارچه مناسب در داخل نشود قاعدتا مجبور به واردات پارچه خواهد شد و در نهایت انتهای این زنجیره به تولید داخل ضربه می زند.
به گفته وی، در کشور ما بر عکس سایر کشورها قیمت ارز داخل و خارج بسیار با هم متفاوت است که این موضوع هم تاثیر زیادی روی صنعت پنبه دارد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی معتقد است سیاست گذاری در این صنعت باید در بالادست به وجود می آمد تا از وقوع این فاجعه پیشگیری میشد.
وی تاکید کرد: در گذشته تدوین این سیاست گذاری برعهده شورای عالی پنبه بود که از چند وزیر تشکیل میشد و این شورا اجازه نمی داد هر حلقه تصمیمات جداگانه بگیرد.
وی گفت: سازمان پنبه قدرت این سیاست گذاری را نداشت ضمن اینکه اگر این سازمان در تهران بود قطعا منحل نمیشد و تبعات آن دامن این صنعت را نمی گرفت.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha