۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
خدمات دامپزشکی و قرنطینه‌ای ایران به سنگال صادر می‌شود

خدمات دامپزشکی و قرنطینه‌ای ایران به سنگال صادر می‌شود

در جریان مذاکرات پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال مقرر شد خدمات آموزشی، فنی و آزمایشگاهی دامپزشکی و قرنطینه‌ای ایران به سنگال صادر ‌شود.

به گزارش بازار، پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال بعد از ۱۲ سال وقفه، در داکا برگزار شد و در جریان مذاکرات این کمیسیون مشترک قرار شد ایران نسبت به صدور خدمات آموزشی، فنی، بهداشتی، آزمایشگاهی و قرنطینه‌ای به سازمان دامپزشکی جمهوری سنگال اقدام کند.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی، مجتبی نوروزی معاون وزیر و رییس سازمان دامپزشکی کشور، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات، جلالیان معاون وزیر دادگستری و تنی چند از مدیران و کارشناسان وزارتخانه‌های مختلف و نهاد ریاست جمهوری، به منظور شرکت در این کمیسیون وارد سنگال شدند تا در پایان این کمیسیون، اسناد و توافقنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، راه، صنعت و خدمات فنی و مهندسی، گمرک، فرهنگی، بهداشت میان هیات‌های دو کشور امضا شود.

مجتبی نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشورمان در این خصوص گفت: با توجه به این که دو کشور مسلمان ایران و سنگال دارای اشتراکات فرهنگی و پیشینه تاریخی فراوانی هستند، لذا روابطی دو طرفه توام با همفکری و ظرفیت‌های موجود می‌تواند به سود دو کشور باشد و ما تلاش کردیم مقدمات یک تفاهم‌نامه خوب را آماده کنیم تا در آینده امضا شود.

براساس مذاکرات صورت گرفته در خصوص خدمات سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز قرار است پیرو توافق‌های به عمل آمده نسبت به صدور خدمات آموزشی، فنی، بهداشتی، آزمایشگاهی و قرنطینه‌ای به سازمان دامپزشکی جمهوری سنگال اقدام شود و تفاهم‌نامه فی‌مابین متعاقبا منعقد می‌شود.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha