۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
خرید یک میلیون تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان کردستانی
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خبرداد:

خرید یک میلیون تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان کردستانی

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از آغاز خرید تضمینی گندم در این استان خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود یکی میلیون تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: براساس برآورد انجام شده امسال یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۶۰۲ تن گندم در کردستان تولید می‌شود که از این میزان حدود یک میلیون تن آن تحویل مراکز خرید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به زیر کشت گندم دیم و ۳۲ هزار و ۴۵۰ هکتار هم به کشت آبی این محصول اختصاص دارد، اضافه کرد: ۹۰ مرکز در سطح استان اقدام به خرید تضمینی گندم  از کشاورزان می‌کنند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: تاکنون ۷۳۱ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان در شهرستان کامیاران تحویل مراکز خرید گندم شده است و در هفته جاری عملیات خرید این محصول هم در دیگر شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.

صالحی یادآور شد: نرخ پایه خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد غیر مفید، هرکیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال زراعی گذشته ۴۷ درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند خرید گندم در مراکز خرید و سیلوها با رعایت همه موارد بهداشتی همچون استفاده از ماسک و موادضدعفونی انجام می‌شود، اظهار داشت: ساعت کار در مراکز خرید گندم استان از هشت صبح تا ۲۰ شب تعیین شده که با پیشنهاد فرمانداران در ایام پیک خرید قابل تغییر و افزایش است.

کد خبر: ۲۶٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha