۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
۱۴.۳ میلیون دلار، حداقل آستانه ثروت در کره جنوبی

۱۴.۳ میلیون دلار، حداقل آستانه ثروت در کره جنوبی

گزارشی جدید نشان می‌دهد استاندارد ثروت در کره جنوبی در طول دهه گذشته تقریباً دو برابر شده و از ۱۱٫۴ میلیارد وُن برابر ۸٫۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به ۱۸٫۷ میلیارد وُن در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

به گزارش بازار، گزارشی جدید نشان می‌دهد استاندارد ثروت در کره جنوبی در طول دهه گذشته تقریباً دو برابر شده و از ۱۱٫۴ میلیارد وُن برابر ۸٫۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به ۱۸٫۷ میلیارد وُن در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

براساس گزارش جدید موسسه مالی هانا، وابسته به بانک هانای کره جنوبی، برای قرار گرفتن در گروه ثروتمند در کره جنوبی، فرد باید ۱۴٫۳ میلیون دلار ثروت و دارایی در اختیار داشته باشد. براساس این گزارش سالانه، نسبت ثروتمندانی که دارایی خود را از محل ارث به دست آورده‌اند نسبت به سال گذشته بدون تغییر در حدود ۶۰ درصد باقی‌مانده است. علاوه بر این، مردم به‌طور فزاینده‌ای فکر می‌کنند که حداقل آستانه ثروت برای ثروتمند در نظر گرفته شدن، ۳۰ میلیارد وُن است.

براساس «گزارش ثروت کره جنوبی» که از سال ۲۰۱۲ به بعد به‌صورت سالانه منتشر می‌شود، بیش از نیمی از کل دارایی‌های ثروتمندان در این کشور به شکل املاک و مستغلات است. این میزان بسیار بالاتر از افراد ثروتمند در سطح جهان است که به‌طور متوسط ۱۵ درصد از دارایی‌های خود را در قالب املاک و مستغلات نگهداری می‌کنند. حدود ۹۵ درصد از ثروتمندان در کره جنوبی خانه‌های خود رادارند، و بیش از نیمی از آن‌ها دارای املاک و مستغلات اضافی هستند.

با توجه به افزایش تقریباً ۴۰ درصدی قیمت کل املاک این کشور در دهه گذشته، ثابت‌شده است که املاک و مستغلات مناسب‌ترین سرمایه‌گذاری برای حفظ پایدار دارایی‌های ثروتمندان است.

از هر ۱۰ فرد ثروتمند، ۳ نفر در طول همه‌گیری کرونا به بیش از ۱۰ درصد سود ثروت دست‌یافته‌اند که تقریباً ۲٫۴ برابر نسبت جمعیت عمومی است. افراد ثروتمند نقدینگی را در مراحل اولیه دوران همه‌گیری تضمین کردند و سرمایه‌گذاری‌های سهام را گسترش دادند و از بازار رو به رشد این دوره استفاده کامل کردند. با طولانی شدن دوره همه‌گیری، آن‌ها به‌سرعت روند خود را تغییر و میزان پس‌انداز خود در قالب دلار و اوراق قرضه را افزایش دادند.

همچنین نشان داده‌شده است که ثروتمندان کره به‌جای جستجوی سود بیشتر، بر حفظ اصل سرمایه تأکیددارند. آن‌ها همچنین نسبت به متغیرهای اقتصادی خارجی مانند سیاست‌های مالیاتی دولت و همچنین محیط‌های سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی بسیار حساس هستند.

در میان ثروتمندان زیر ۴۰ سال هم نسبت دارایی‌های مالی بیشتر از دارایی در قالب املاک و مستغلات بوده است. بیش از هفت نفر از هر ۱۰ ثروتمند جوان در حال سرمایه‌گذاری در سهام خارج از کشور هستند و ۲۰ درصد از آن‌ها دارایی‌های ارز دیجیتال دارند.

افراد «فوق ثروتمند»، کسانی که دارایی‌های مالی بیش از ۱۰۰ میلیارد وون یا مجموع دارایی‌های بیش از ۳۰۰ میلیارد وُن دارند، به ارزهای خارجی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های روی آثار هنری علاقه نشان داده‌اند.

کد خبر: ۲۶۳٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha