۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
۶۶ رام قطار از خطوط راه آهن شمالشرق(۱) عبور می کند | انجام مطالعاتی راه آهن اینچه برون - شاهرود
مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱):

۶۶ رام قطار از خطوط راه آهن شمالشرق(۱) عبور می کند | انجام مطالعاتی راه آهن اینچه برون - شاهرود

شاهرود- مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) از تردد روزانه ۶۶ رام قطار از خطوط استحفاظی این اداره کل خبر داد و گفت: بخش عمده سیمان، کنستانتره و زغال معادن استان از طریق ریل جابجا می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فرشاد زادخور بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از تردد ۶۶ رام قطار به صورت روزانه در ایستگاه های تابعه اداره کل راه آهن شمالشرق(۱) خبر داد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از تولیدات زغالسنگ البرز شرقی به خصوص در طزره، سیمان شاهرود و همچنین کارخانه های صنعتی مانند کنستانتره از طریق ریل و حمل و نقل ریلی جابجا می شود، تاکید کرد: ریل نقش مهمی در حمل و نقل عمومی در استان سمنان دارد.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) با بیان اینکه روزانه ۲۸ هزار مسافر از طریق ریل های منطقه تردد می کنند، ابراز کرد: عمده تردد ها در مسیر تهران - مشهد است.

زادخور با بیان اینکه یک هزار و ۸۲ کیلومتر راه دو خطه در منطقه شمالشرق(۱) وجود دارد، ابراز کرد: ۲۷ ایستگاه در مسیر این خطوط ریلی به مسافران و همچنین مردم خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مسیر تهران - مشهد در محدوده راه آهن شمالشرق(۱) است، گفت: ۷۵ درصد قطارهای مسافری کشور یا از تهران به سمت مشهد و بالعکس و یا از سایر شهرهای کشور به سمت مشهد در تردد است که به هر صورت از منطقه ریلی استان سمنان خواهند گذشت و این نشان از اهمیت کار راه آهن شمالشرق(۱) دارد.

مدیرکل راه آهن شمالرق(۱) با بیان اینکه نیمی از ترافیک ریلی کشور در این منطقه است، تاکید کرد: از گرمسار تا نقاب (استان خراسان رضوی و حوالی سبزوار) در منطقه راه آهن شمالشرق(۱) قرار دارد که نشان از گستردگی خطوط ریلی منطقه می دهد.

زادخور درباره گستره خدمت رسانی راه آهن شمالشرق(۱) همچنین بیان کرد: ۹۰ درصد استان سمنان، جاجرم و گرمه در خراسان شمالی و جوین و جغتایی در خراسان رضوی تحت پوشش خدمات راه آهن شمالشرق(۱) است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ حوادث ریلی در مجموعه خطوط راه آهن شمالشرق(۱) رخ نداده است، ابراز کرد: ارتقای ایمنی در خدمت رسانی از جمله اولویت های راه آهن شمالشرق(۱) است.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) همچنین گفت: طرح مطالعاتی راه آهن اینچه برون - شاهرود - طبس به انجام رسیده و حتی جدول بودجه‌ هم برای طرح تنظیم شده و در مسیر پیگیری و اجرا قرار دارد.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Arash IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      1 0
      با سلام مسیر اینچه برون به شاهرود متصل گردد برای سیر و حمل بار و دسترسی همه جانبه عالی خواهد شد
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      راه آهن گرگان به مشهد چه موقع ساخته میشه گزارش تهیه کنید
    • مجتبی ادیب زاده US ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      2 0
      با سلام پس چگونه است که با این همه خدمت رسانی ما در شاهرود نمی‌توانیم بلیط قطار به شهرهایی که قطار از مبدا یا مقصد شان حرکت کرده و از شاهرود عبور میکنن بلیط تهیه کنیم و تنها سهمیه محدودی برای تهران مشهد و معدود شهرهای دیگر موجود است ؟
    • ناشناس IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      ۲۰ ساله قول احداث راه آهن گرگان به مشهد داده می شود ولی کو ؟ فقط برای فلسطین و حزبالله و یمن و حشدالشعبی بودجه و دلار هست بقیه هیچی