۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
توضیحات سازمان توسعه تجارت درباره پاویون ایران در اکسپوی قطر

توضیحات سازمان توسعه تجارت درباره پاویون ایران در اکسپوی قطر

سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص جوسازی‌های اخیر در مورد پاویون ایران در اکسپوی باغبانی قطر اعلام کرد: دولت هیچ مسئولیت یا تعهدی برای تأمین مالی پاویون ایران در نمایشگاه مذکور نداشته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت، این نهاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طی روزهای اخیر مصاحبه‌هایی در رسانه‌های اجتماعی با موضوع «وضعیت پاویون ایران در نمایشگاه اکسپوی باغبانی قطر» با هدف فضاسازی روانی علیه دولت منتشر شده که ضروری است توضیحاتی ارائه شود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: رویداد اکسپو قطر ۲۰۲۳ اساساً جزو رویدادهای تقویمی کشور نبوده و دولت هیچ مسئولیت یا تعهدی برای تأمین مالی پاویون ایران در نمایشگاه مذکور نداشته است و در تمام رویدادهایی که در قالب پاویون ایران، غرفه شرکت‌ها نمایشگاه‌های اختصاصی و اعزام هیات‌های تجاری به متقاضیان مجوز اعطا می‌شود، مجری رویداد موظف به انجام کلیه تعهدات و موارد اجرایی اعم از تأمین مالی، ثبت نام شرکت‌ها، برپایی غرفه، پاویون و سایر تعهدات حقوقی و مالی داخلی و خارجی است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان مرجع صدور مجوز رویدادهای نمایشگاهی، پس از دریافت درخواست متقاضیان و ارزیابی طرح پیشنهادی ایشان، نسبت به صدور مجوز بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مصوب اقدام می‌کنند. در خصوص این نمایشگاه نیز بلافاصله پس از دریافت درخواست مجری و اخذ مشورت از وزارت جهاد کشاورزی (به عنوان دستگاه تخصصی موضوع) نسبت به صدور مجوز در تیرماه ۱۴۰۲ اقدام کرده است و این سازمان برخلاف وجود مسئولیت مستقیم در تأمین مالی و جلب مشارکت شرکت‌ها، حداکثر تلاش و همراهی خود را با مجری نمایشگاه در جهت تشویق شرکت‌های فعال حوزه صنایع غذایی و کشاورزی کشور صورت داده است. تأکید می‌شود مسئولیت تمامی فعالیت‌های مالی، حقوقی و بازاریابی نمایشگاه‌ها بر عهده مجری صاحب مجوز می‌باشد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: طی هفته‌های گذشته تذکرات متعددی به مجری در خصوص تسریع در نهایی کردن پاویون و افتتاح رسمی آن داده شده و ایشان متعهد به تسریع در تکمیل پاویون ایران ظرف هفته‌های کوتاه پیش روی شده‌اند. بدیهی است در صورت تعلل مجری، سازمان توسعه تجارت ایران به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و اقدامات قانونی بعدی را حسب ضوابط در دستور کار قرار خواهد داد.

سازمان توسعه تجارت در این اطلاعیه تصریح کرده است: از رسانه‌ها انتظار می‌رود پیش از انتشار هرگونه گزارش یا خبر در حوزه‌های تخصصی، ابتدا ضوابط، استانداردها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی را مطالعه و یا از مراجع ذی‌صلاح قانونی در این خصوص استعلام کنند تا خدای نکرده گزارشات مخدوش و نادرست به مخاطبان خود ارایه نکنند.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha