۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
افزایش مالیات ها در بودجه ۱۱۰ درصد شده است
نماینده مردم تبریز در مجلس:

افزایش مالیات ها در بودجه ۱۱۰ درصد شده است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش پایه مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: قطعا این مسئله باعث می شود تا کسبه و اصناف خرد گرفتار تر از گذشته به فعالیت خود بپردازند.

به گزارش بازار، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: لایحه قبلی که مورد مخالفت مجلس قرار گرفت از جهاتی بهتر از لایحه اصلاحی فعلی است، به ویژه از این جهت که لایحه قبلی دولت با همان سقف و همان پیش بینی ها در زمینه افزایش های قانونی بازنشستگان را پذیرفته بود. اگر ما به این لایحه رأی می دادیم شاید با مشکلات لایحه فعلی مواجه نمی شدیم.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واقع منابعی را از جیب بازنشستگان گرفته اند و به خودشان برگردانده اند، منطق و حسنی ندارد لذا ما مالیات بر ارزش افزوده را از خود بازنشسته می گیریم و بعد از آن به بازنشسته برمی گردانیم لذا اگر این اتفاق رخ ندهد بهتر است ضمن اینکه این مسئله با برنامه های ششم و هفتم توسعه در مغایرت است.

وی افزود: همچنین برخی از موافقان نکاتی را در رابطه با افزایش مالیات ها در بودجه عنوان کردند و فرمودند مالیات ها به جای ۶۰ درصد سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است که باید بگویم این طور نیست و به ۶۰ درصد گذشته ۵۰ درصد نیز اضافه شده است بنابراین ما با افزایش ۱۱۰ درصدی مالیات ها نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه هستیم.

فرهنگی تاکید کرد: قطعا این مسئله باعث می شود تا کسبه و اصناف خرد گرفتار تر از گذشته به فعالیت خود بپردازند و حتما این مسئله آثار تورمی زیادی در پی خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر لایحه بودجه در صحن مجلس رد شد ما باید به دنبال بودجه سه دوازدهمی باشیم تا فرصت مناسبی داشته باشیم که اصلاحات لازم را در بودجه لحاظ کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تصویب کلیات لایحه بودجه باید پیشنهاداتی در رابطه با بودجه ارائه شود، گفت: یکی از پیشنهادات این است که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده باید در لایحه فوق حفظ شود و به ۱۰ درصد نرسد بنابراین نباید به مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزوده شود لذا ما می توانیم از طریق مولد سازی تغییرات در نرخ ارز، بودجه شرکت ها و معادن، منابع را جبران کنیم.

وی افزود: همچنین اگر مجبور شدیم باید به سراغ صندوق توسعه ملی برویم لذا این امر بهتر از فشار آوردن بر مردم و بازنشستگان است.

فرهنگی در ادامه تاکید کرد: از هیات رئیسه کمیسیون تلفیق خواهش می کنیم در صورت تصویب کلیات درصدی را برای افزایش مالیات ها در این بودجه تعیین کنند نه اینکه مالیات ها ۱۰ برابر شود و بار تورمی آن متوجه جامعه باشد.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha