۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
ریزش ۷.۴ درصدی درآمد سنگاپور از صادرات محصولات پتروشیمی در ماه نوامبر

ریزش ۷.۴ درصدی درآمد سنگاپور از صادرات محصولات پتروشیمی در ماه نوامبر

انتشار آخرین آمارهای مربوط به اقتصاد سنگاپور نشان می دهد که میزان صادرات محصولات پتروشیمی این کشور در ماه نوامبر با کاهش ۷.۴ درصد مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ انتشار آخرین آمارهای مربوط به اقتصاد سنگاپور نشان می دهد که میزان صادرات محصولات پتروشیمی این کشور در ماه نوامبر با کاهش ۷.۴ درصد مواجه شده است.

به نوشته وب سایت ICIS، در حالیکه میزان صادرات کلی سنگاپور در ماه نوامبر به نسبت اکتبر با یک درصد افزایش مواجه شده، اما بازار محصولات پتروشیمی این کشور روندی معکوس را پیموده و از حجم صادرات آن کاسته شده است.

اما در بازه زمانی سالانه، میزان صادرات پتروشیمی سنگاپور به بالای ۱۱.۶ میلیارد دلار تا ماه نوامبر رسیده که نشان دهنده افزایش ۵.۲ درصدی صادرات پتروشیمی این کشور است. با این وجود، از آنجاکه صنعت پتروشیمی یکی از ۱۰ صنعت برتر سنگاپور در زمینه صادرات و درآمدزایی خارجی محسوب می شود، ریزش صادرات ماه نوامبر منجر به بروز نگرانی برای این کشور توسعه یافته آسیایی شده است.

در خصوص میزان مشتری های محصولات پتروشیمی سنگاپور نیز باید گفت که بیشترین میزان صادرات این محصولات به تایوان و اتحادیه اروپا بوده که حجم صادرات به سمت این دو مقصد تجاری به ترتیب با ۴۰ و ۲۱.۷ درصد کاهش در بازه زمانی یک ساله مواجه شده است.

لازم به ذکر است، کشور سنگاپور بزرگترین تولید کننده محصولات پتروشیمی در منطقه جنوب شرق آسیا محسوب شده و تنها در جزیره جورانگ این کشور، بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی محصولات پتروشیمی مشغول به فعالیت هستند. همچنین شرکت های بزرگ نفتی جهان همچون شل و اکسون موبیل نیز دارای واحدهای تولیدی در سنگاپور هستند.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha