۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
بهترین شکم بند لاغری ۲۰۲۳

بهترین شکم بند لاغری ۲۰۲۳

اضافه وزن و چاقی شکمی، یکی از بزرگ‌ترین معضلات زندگی ماشینی است و افراد بسیاری با آن روبرو هستند.

بازار: اضافه وزن و چاقی شکمی، یکی از بزرگ‌ترین معضلات زندگی ماشینی است و افراد بسیاری با آن روبرو هستند. نشستن‌های طولانی مدت در محل کار، رژیم غذایی چرب و ناسالم، رو آوردن به غذاهای فست فود، استفاده از آسانسور به جای راه پله، عدم پیاده‌روی کردن و بهره‌گیری از وسایل نقلیه و بسیاری از عوامل دیگر دست به دست هم داده‌اند و مشکلی تحت عنوان چاقی را ایجاد کرده‌اند.

اغلب افراد چاق، اراده کافی برای استمرار در رژیم گرفتن را ندارند و خیلی زود قید آن را می‌زنند، سپس ادعا می‌کنند که اگر آب هم بخورند، چاق می‌شوند و نمی‌توانند وزن کم کنند. این استدلال باعث می‌شود که به سمت استفاده از داروهای لاغری و جراحی بروند که این روش‌ها در دراز مدت، با گذشت زمان و پا به سن گذاشتن می‌تواند مشکل ساز شود. علاوه بر این اغلب افراد به دلیل مشغله‌های زندگی، فرصت کافی برای رفتن به باشگاه و سالن‌های بدنسازی را ندارند و این عدم تحرک در کنار سبک ناسالم تغذیه‌ای، می‌تواند معضل چاقی را تشدید کند.

رسیدن به وزن ایده‌آل و تناسب اندام، رویای افرادی است که دچار اضافه وزن هستند. باید بگوییم که رژیم غذایی، ورزش و تجهیزات لاغری از جمله شکم‌بند لاغری مکمل هم هستند و می‌توانند روند کاهش وزن را سرعت ببخشند. چیزی که در رژیم لاغری حائز اهمیت بوده، رسیدن به وزن ایده‌آل با حفظ سلامت بدن است؛ بنابراین استفاده همزمان از موارد فوق، علاوه بر آنکه هیچ ضرری به بدن نمی‌رساند، نتیجه مطلوبی نیز به همراه خواهد داشت.

بهترین شکم بند لاغری ۲۰۲۳

شکم بند لاغری چیست؟

شکم بند لاغری امروزه جزء پرمصرف‌ترین تجهیزات لاغری به شمار می‌روند. علت این امر، علاوه بر بی‌ضرر بودن، قیمت مناسب آن‌ها است که آن را به یک محصول لاغری پرطرفدار تبدیل نموده است. شکم‌بند لاغری اغلب از جنس الیاف مصنوعی ساخته می‌شود و با توجه به سایزبندی‌هایی که دارد، هر کس باید سایز متناسب با خود را خریداری نماید تا در هنگام استفاده احساس ناراحتی و فشار بیش از حد در ناحیه شکم نداشته باشد. برخی از مدل‌های شکم بندهای لاغری به صورت یکسره هستند و با حالت کشسانی که دارند، پوشیده می‌شوند اما در برخی از مدل‌های دیگر، در قسمت پشت قزن‌هایی وجود دارد که نحوه باز و بسته شدن آن‌ها به وسیله قزن‌ها امکان‌پذیر است.

شکم بند لاغری چگونه عمل می‌کند؟

شکم بند لاغری، یک روش مؤثر و بدون بازگشت برای کاهش وزن و دستیابی به وزن نرمال و استاندارد محسوب می‌شود. اگرچه اغلب افرادی که از این شکم‌بندهای طبی استفاده می‌کنند، خانم‌ها هستند اما آقایان هم می‌توانند برای داشتن استایلی شیک و بدون چربی‌های اضافه در ناحیه پهلو و شکم از تأثیر شگفت انگیز این شکم‌بندها بهره بگیرند.

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، شکم‌بندهای لاغری از پلیمر تولید می‌شوند. الیاف پلیمری علاوه بر خاصیت کشسانی، موجب تعریق بدن نیز می‌گردد. در مرحله اول، به محض پوشیدن شکم بند لاغری، به علت خاصیت کشسانی بالا، تمام چربی‌های ناحیه شکم و پهلو فشرده و جمع شده و در آن واحد موجب کاهش یک الی دو سایز در فرد می‌شود. البته این کاهش سایز حالت موقتی دارد. مکانیزم اصلی شکم‌بندهای لاغری، به علت جنس الیاف آن که نئوتکس است بوده که چربی سوزی و کاهش وزن را در استفاده‌های مداوم به همراه خواهد داشت. پوشیدن این شکم‌بندها در هنگام فعالیت‌هایی چون ایروبیک، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و سایر ورزش‌های تناسب اندام، موجب تعریق بیشتر بدن می‌شود و این افزایش دمای بدن، باعث سریع‌تر شدن روند چربی سوزی می‌گردد.

حتی اگر فردی فرصت کافی برای ورزش نداشته باشد، می‌تواند از این شکم‌بند در هنگام فعالیت‌های روزمره استفاده کند. البته نکته قابل توجه این است که برای اثربخشی بیشتر شکم‌بند، در زیر آن چیزی پوشیده نشود.

بهترین شکم بند لاغری ۲۰۲۳

فواید استفاده از شکم بند

در گذشته‌ها شکم بندها بیشتر برای گرم نگه داشتن ناحیه کمر و کاهش دردهای کمری استفاده می‌شدند، یا اینکه اصلی‌ترین استفاده کنندگان آن خانم‌های باردار بودند اما امروزه از آنجایی که رسیدن به تناسب اندام و لاغری هدف بسیاری از افراد چاق محسوب می‌شود، این شکم بندها بیش‌تر برای کاهش سایز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چاقی، موجب می‌گردد تا لباس جلوه زیبایی در تن نداشته باشد. علاوه بر جنبه زیبایی، بر جنبه سلامتی نیز تأثیر منفی می‌گذارد و موجب انواع بیماری‌های قلبی-عروقی، کمردرد و دیابت می‌شود. اگر برای خرید شکم‌بند لاغری تردیدی وجود داشته باشد، با دانستن محاسنی که در زیر بیان می‌کنیم، هرگونه شک و تردیدی برطرف خواهد شد.

  • شکم بند لاغری در واقع به عنوان یک ابزار مکمل در دستیابی به فرم استاندارد و زیبای بدنی محسوب می‌شود. پس در صورت استفاده به تنهایی، نباید انتظار معجزه داشت. در حالی‌که به‌کارگیری مداوم شکم‌بند با تأثیری که روی اشتها می‌گذارد، می‌تواند به دلیل کاهش حجم معده، میل به خوردن را نیز کم کند و این گونه در کنار تحرک، موجب کاهش وزن نیز می‌شود.
  • در صورتی که فرصت کافی برای رژیم گرفتن و لاغری وجود نداشته باشد، مثل مواقعی که یک مهمانی مهم یا جلسه کاری فوری پیش رو است؛ می‌توان با پوشیدن شکم‌بندهای لاغری کاهش سایز آنی را ایجاد کرد.
  • بهترین بودن در هر زمینه‌ای می‌تواند موجب اعتماد به نفس شود و در مورد اندام و ظاهر نیز این امر بیشتر صدق می‌کند. وقتی فردی در BMI نرمال قرار دارد و نسبت به ظاهر خود احساس رضایت می‌کند، از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است‌. این اعتماد به نفس می‌تواند برای حضور در اجتماع مؤثر باشد و فرد را از گوشه‌گیری، انزوا و افسردگی دور کند.
  • علاوه بر جنبه زیبایی که شکم‌بندهای لاغری ایجاد می‌کنند موجب سلامت جسمانی بدن نیز می‌شوند. با کاهش وزن، احتمال بروز بیماری‌هایی مثل دیابت و ناراحتی‌های قلبی در فرد کمتر می‌شود و امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند.
  • شکم بند لاغری با تقویت عضلات در ناحیه شکم، مانع از بروز ناهنجاری‌هایی در این قسمت از بدن می‌شوند. عضلات قوی می‌تواند نقش محافظت کننده‌ای برای ستون فقرات ایفا کنند و این گونه از بروز کمردرد در دوران کهنسالی جلوگیری می‌نماید.

در هنگام خرید شکم بندهای لاغری این نکته باید توجه شود که سایز مناسب انتخاب گردد. چون در صورت انتخاب سایز کوچکتر، امکان مشکلاتی از قبیل ایجاد زخم روی پوست و کم آبی بدن وجود خواهد داشت.

کلام پایانی

استفاده از شکم بند لاغری در کنار سبک سالم زندگی مثل ورزش و تغذیه مناسب می‌تواند موجب کاهش وزن بدون بازگشت شود.‌ این شکم‌بندها شامل فوایدی از جمله، کاهش فوری سایز تقویت عضلات شکمی و افزایش اعتماد به نفس هستند.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۷۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha