اتصال ۱۰۰ درصدی سازمان برنامه به پنجره خدمات هوشمند دولت
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان برنامه اعلام کرد

اتصال ۱۰۰ درصدی سازمان برنامه به پنجره خدمات هوشمند دولت

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه کشور از اتصال صد درصدی این سازمان به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت خبر داد.

به گزارش بازار، افشین خدامرادی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه از آبان سال ۱۴۰۱ به تکلیف قانونی خود در زمینه اتصال به پنجره ملی خدمات، با اتصال سامانه جامع تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی (ساجات) عمل کرده است.

وی افزود: از زمان اتصال این سازمان به پنجره خدمات دولت، سازمان برنامه و بودجه بیش از ۲۷۰۰۰ تقاضا از سوی مشاوران و پیمانکاران کشور دریافت و با استعلامات برخط (وب سرویس) از سایر دستگاه‌های اجرایی به صورت هوشمند در سامانه ساجات مورد بررسی قرار گرفته و در صورت رعایت الزامات منجر به صدور گواهی صلاحیت شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه گفت: بیشتر خدمات این سازمان از نوع خدمات به سایر دستگاه‌های اجرایی دولتی (G۲G) )بوده و یا خدماتی از نوع G۲B (خدمات به کسب و کارها) یا G۲C (خدمات به عموم مردم) هستند که اطلاع‌رسانی عمومی بوده و نیاز به احراز هویت ندارند و از این رو مشمول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت نیستند.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور مطالعات و طرح‌ها در خصوص بهبود و هوشمندسازی خدمات سازمان بویژه در زمینه شفافیت عملکرد نظام یکپارچه مدیریت مالی دولت، بودجه‌ریزی هوشمند، نظارت جامع بر برنامه و بودجه کشور را در دست اقدام دارد.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha