۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
پیش‌بینی «گلدمن ساکس» درباره قیمت نفت

پیش‌بینی «گلدمن ساکس» درباره قیمت نفت

ایالات متحده شاهد تولید قوی است که عرضه نفت خام را افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار، گلدمن ساکس؛ بانک سرمایه گذاری آمریکا پیش بینی خود از قیمت جهانی نفت خام در سال آینده را کاهش داد، چراکه رشد کند تقاضا برای نفت خام بازارها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این بانک در یادداشت تحقیقاتی خود اعلام کرد که میانگین قیمت هر بشکه برنت در سال آینده بین ۷۰ تا ۹۰ دلار خواهد بود که کمتر از انتظارات سپتامبر گذشته ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه است.

گلدمن ساکس علاوه بر تقاضای ضعیف نشان داد که ایالات متحده شاهد تولید قوی است که باعث افزایش عرضه نفت خام در بازارهای جهانی می‌شود و در نتیجه قیمت‌ها در معرض فشار نزولی قرار می‌گیرند.

با وجود توافق به رهبری ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش بیش از ۳ میلیون بشکه در روز تولید اعضای خود، از نوامبر ۲۰۲۲ و ادامه آن تا پایان سال ۲۰۲۴، گلدمن ساکس از مازاد عرضه صحبت می‌کند.


ایالات متحده با میانگین روزانه بیش از ۱۲ میلیون بشکه، بزرگترین تولید کننده نفت خام در جهان است، اما همچنین با میانگین بیش از ۱۷ میلیون بشکه در روز، بزرگترین مصرف کننده نفت خام در جهان است.

بانک سرمایه گذاری آمریکا افزود: انتظارات ما نشان می‌دهد که هر بشکه نفت تا نیمه اول آینده به سطح ۸۵ دلار خواهد رسید و تا پایان نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به ۸۰ دلار کاهش خواهد یافت.

قیمت نفت در سال جاری شاهد سطوح پایین‌تری نسبت به سال قبل در سال ۲۰۲۲ بود که میانگین آن به ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید، اما امسال به‌طور میانگین به ۸۱ دلار می‌رسد.

کد خبر: ۲۶۲٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha