۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
تعیین صلاحیت شغلی و حرفه‌ای متقاضیان جذب و کار در سازمان‌ها
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

تعیین صلاحیت شغلی و حرفه‌ای متقاضیان جذب و کار در سازمان‌ها

عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین صلاحیت شغلی و حرفه‌ای متقاضیان جذب و کار در سازمان‌های اداری و استخدامی و زندان‌ها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مهرداد عظیمی یکی از اهداف‌ اصلی نظام آموزش فنی ‌و حرفه‌ای را تربیت نیروهای توانمندی برشمرد که با استفاده از مهارت‌های کسب شده، به‌ طور موفقیت‌آمیزی در محیط کار با کارآیی بالا به انجام امور بپردازند.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آزمون‌های دانش نظری و عملی در مراکز شماره ۲ و شماره ۵ استان تهران در تاریخ ۲۷ لغایت ۲۸ آذرماه سال جاری، اخذ می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نظام جامع مهارت و فناوری، شامل سه زیر نظام «آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و شرایط احراز اشتغال» می‌باشد و مهارت فنی و صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان، توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مورد سنجش قرار می‌گیرد.

عظیمی با اشاره به ارائه ۳۰ درصد آموزش‌های مهارتی به صورت تئوری و ۷۰ درصد عملی، اذعان داشت: استخدام نیروی انسانی برای ورود به بنگاه‌های اداری و اقتصادی بر اساس آزمون‌های ورودی و سنجش‌های کنونی، مسیر صحیحی را طی نمی‌کند و این استخدام‌ها پس از احراز شایستگی، توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ضروری است.

وی خاطرنشان ساخت: جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بسیار فراگیر و تمامی اقشار جامعه را در بر می‌گیرد و با آموزش‌های کوتاه مدت و همچنین توسعه فرهنگ مهارت آموزی به جای مدرک گرایی و ارائه آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال، سازمانی راهبردی برای کشور محسوب می‌شود.

عظیمی افزود: جوانان تحصیل کرده زیادی در کشور وجود دارند که پس از فراغت از تحصیل به دلیل نداشتن مهارت، فرصت‌های مناسب را برای اشتغال پیدا نکرده‌اند و بهترین و کوتاه‌ترین راه، برای جذب بازار کار، کسب آموزش‌های مهارتی است که زمینه حضور نیروهای کارآمد، با انگیزه و جوان را در بازار کار فراهم می‌کند.

کد خبر: ۲۶۲٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha