۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
تفکیک استان تهران به شرقی و غربی با توجه به اقتضائات منطقه‌ای انجام می‌شود
رییس دفتر رییس جمهور:

تفکیک استان تهران به شرقی و غربی با توجه به اقتضائات منطقه‌ای انجام می‌شود

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه تصمیم دولت برای تفکیک استان تهران به شرقی و غربی مبتنی‌ بر نظرات کارشناسی و اقتضائات منطقه‌ای خواهد بود، گفت: ایجاد استان نیازمند مصوبه مجلس است.

به گزارش بازار، غلامحسین اسماعیلی در گفت و گویی درخصوص برخی انتقادات نسبت به تصمیم دولت مبنی بر تفکیک استان تهران به شرقی و غربی اظهار داشت: در هر حال این یک بحث کارشناسی جدی و تقاضایی است که انجام شده و به طور قطع تصمیم دولت مبتنی بر نظرات کارشناسی و اقتضائات منطقه‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بنا به نظر و گفته رییس جمهور این موضوع به بررسی نیاز دارد، تصریح کرد: اما اکنون دولت مصوبه‌ای در این زمینه ندارد.

رییس دفتر رییس جمهور در بیان اقتضائاتی که برای تفکیک تهران به استان‌های شرقی و غربی وجود دارد، تاکید کرد: از آنجا که بسیاری از امکانات در تهران است بسیاری از شهرها در نقاط شرقی و غربی استان تهران معتقدند که تا استقلال پیدا نکنند، امکانات بیمارستانی به خدماتی به این مناطق نخواهد رسید.

اسماعیلی یادآور شد: بر اساس دستور رییس جمهور، این اقدام کاملا باید در چارچوب فرآیندهای کارشناسی انجام شود، ضمن اینکه اگر در این زمینه به جمع‌بندی هم برسیم نظر دولت به تنهایی قابل اجرا نیست و ایجاد استان نیازمند مصوبه مجلس است.

کد خبر: ۲۶۲٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha