۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
بارگیری محموله ترانزیتی افغانستان به هند از بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد

بارگیری محموله ترانزیتی افغانستان به هند از بندر چابهار

عسکری نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ‌از بارگیری محموله ترانزیتی کشور افغانستان به هند از طریق چابهار خبر داد.

به گزارش بازار، قاسم عسکری نسب با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بندر شهید بهشتی چابهار برای ترانزیت کالاهای صادراتی کشورهای همسایه، از بارگیری محموله ترانزیتی کشور افغانستان به هند از طریق چابهار خبر داد و گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در شمال اقیانوس هند می‌تواند پل اتصال کشورهای محصور در خشکی جهت دسترسی به اقیانوس هند باشد.

وی افزود: به دنبال بازدیدهای میدانی مقامات افغانستان از ظرفیت‌های بندر شهید بهشتی چابهار و فعال شدن خط مستقیم این بندر به بنادر کشور هند، بستر حمل و نقل کالاهای ترانزیتی در این بندر مهیا شده است.

بر اساس این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عسگری نسب با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان نزدیکترین مسیر ترانزیتی به کشورهای حوزه CIS، جایگاه ویژه‌ای در مبادلات با سایر کشورهای منطقه دارد اظهار کرد: محموله ترانزیتی کشورهای همسایه توسط کشتی‌های کانتینری خط بندر چابهار به بنادر کشور هند، از طریق بندر شهید بهشتی چابهار بارگیری می‌شود.

کد خبر: ۲۶۲٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha