۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
بزرگترین معدن مس کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد
استاندار قزوین:

بزرگترین معدن مس کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

قزوین- استاندار قزوین گفت: با وجود این که ظرفیت بخش معادن در قزوین سالها به فراموشی سپرده شده بود امسال بزرگترین معدن مس کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر پنجشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین که با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و کشوری در شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های بی‌شمار استان قزوین در حوزه تولید، صنعت و معادن طی چند سال گذشته نادیده گرفته شده است و موجب شده تا برخی از توانمندی‌های اقتصادی استان در سایه بی‌مهری قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: تاثیر اقتصاد استان قزوین در ابعاد کلان کشوری از گذشته تا کنون حائز اهمیت بوده است و در تاریخ این استان با گذر جاده ابریشم همیشه نقشی در معاملات کلان کشور داشته است.

استاندار قزوین گفت: ظرفیت‌های بیشماری که استان قزوین در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولیدی و صنعتی دارد به برکت همین موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی ایجاد شده است و این که امروز این استان نتوانسته است در حوزه‌های اقتصادی عملکرد خوبی داشته باشد ناشی از بی برنامه بودن ماست.

جمالی‌پور افزود: امروز از به کار گیری ظرفیت بخش معدن در استان قزوین غفلت کرده‌ایم و با وجود دارا بودن منابع غنی و ارزشمند در استان نتوانسته‌ایم از این توانمندی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد:  امروز در استان قزوین عزمی جدی برای توسعه و رونق بخش معدن ایجاد شده است و در تلاشیم تا ظرفیت نادیده گرفته شده بخش معدن را در استان فعال کنیم.

استاندار قزوین گفت: بر همین اساس امسال بزرگترین معدن مس کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد و  زمینه اشتغال زیادی را برای استان فراهم می‌کند.

تصدی‌گری بانک‌ها شرایط را برای تولید کنندگان سخت کرده است
فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: این که کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد و صنایع برای گذران امور خود دچار مشکل هستند امری واضح است اما نباید فراموش کرد که صنایع ما امروز در داخل کشور نیز مشکلاتی دارند که با رایزنی و تبادل نظر قابل حل است.

وی بیان کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان ما امروز با مشکلی بزرگ به نام تصدی‌گری بانکی مواجه هستند که موجب شده بانک‌های کشور از مسیر اصلی خود که تسهیل کنندگی است منحرف شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا صنعتگری که در این شرایط سخت در حوزه تولید گام نهاده است از مدافعان حریم کشور محسوب می‌شود که برای رهایی مردم از مشکلات، توسعه تولید و اقتصاد تلاش می‌کند، از این رو باید تلاش کنیم تا با تصدی‌گری مشکلات این فعالین را رفع کنیم.

۲.۵ درصد سرمایه‌گذاران کشور در قزوین مستقر هستند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این جلسه اظهار داشت: صنایع استان قزوین امروز با وجود همه مشکلاتی که طی چند سال اخیر تجربه کردند در وضعیت مطلوبی قرار دارند و  امروز عزمی جدی برای توسعه و پیشرفت در بین فعالین صنعتی استان ایجاد شده است.

عزیزالله افضلی بیان کرد: توجه به سرمایه گذاری در استان و تسهیل شرایط کسب و کار موجب شده تا سرمایه گذاری در استان در چند سال گذشته افزایش جدی داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در پنج سال گذشته سرمایه‌گذاری در استان قزوین ۳۵ درصد رشد داشته است که نشان از توجه جدی به این حوزه و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در استان دارد.

افضلی گفت: نزدیکی استان قزوین به پایتخت، مرز و مرکزیت استان قزوین به تناسب استان های شمالی و جنوبی کشور موجب شده است تا سرمایه‌گذاران از نظر شرایط جغرافیایی این استان را برای کسب و کار خود مناسب ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: در این بین ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند به توسعه و رونق حوزه تولید و صنعت در استان منجر شود که تاثیر مستقیم در اقتصاد و اشتغال استان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و استان قزوین تصریح کرد: معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی کاسپین از دیگر اقداماتی است که در این مدت به منظور حمایت از سرمایه گذاران انجام شده است و نتایج این معافیت مالیاتی در سالهای آینده در بهبود فضای کسب و کار در این شهرک صنعتی مشاهده خواهد شد.

افضلی گفت: امروز توسعه بخش معادن در استان قزوین به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و ۲۰۰ معدن مستعد سرمایه گذاری شناسایی و  برای معرفی به سرمایه گذاران انجام شده است.

صنایع یاری دهنده بخش کشاورزی هستند
رجب رحمانی نماینده شهرستان تاکستان در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به نقش صنایع در توسعه کشاورزی در استان قزوین گفت: امروز دیگر زمان خام فروشی نیست و وقت آن رسیده است که بتوانیم از فرآورده های کشاورزی و محصولات تولیدی استان قزوین بیشترین میزان بهره وری را داشته باشیم.

وی گفت: اگرچه قزوین از گذشته در حوزه کشاورزی بسیار فعال بوده است اما  به اندازه کافی نتوانسته ایم از این بخش بهره وری داشته باشیم و هر ساله با مشکلات مالی کشاورزان در استان روبه رو هستیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همراهی صنعت و بخش کشاورزی در نهایت می تواند به نفع هر دو گروه تمام شود و در کنار ارزآوری برای صنعت برای حوزه کشاورزی نیز بهره داشته باشد.

رحمانی افزود: شهرک گلخانه‌ای سه هزار متری شهر قزوین ظرفیت خوبی در این حوزه ایجاد کرده است که با هماهنگی بین صنایع و افزایش واحدهای صنایع تبدیلی در استان می توانیم با فرآوری این محصولات به ارزآوری و توسعه صادرات در استان قزوین دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: محصولات ارگانیک، با کیفیت و بومی استان قزوین نظیر پسته و کشمش ظرفیت  فرآوری را دارد و  می توان به چشم یک محصول  اقتصادی به آن نگاه کرد.

کد خبر: ۲۶٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha