۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
۴۵۴۰ میلیارد ریال به بخش اصناف تولیدی آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یافت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

۴۵۴۰ میلیارد ریال به بخش اصناف تولیدی آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یافت

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: مبلغ چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به بخش اصناف تولیدی آسیب‌دیده از کرونا تخصیص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، حبیب امین‌زاده امروز در جلسه بررسی تسهیلات مالی مرتبط با کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اظهار داشت: براساس شیوه‌نامه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، تعداد ۱۴ رسته شغلی مشمول این تسهیلات هستند که از این تعداد پنج رسته مربوط به کسب و کارهای مرتبط با وزارت صمت است.

وی ادامه داد: رقم تخصیص یافته جهت تسهیلات مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای کشور و دو هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان برای کسب و کارهای مشمول دستگاه‌های اجرایی استان می‌باشد و از این مبلغ ۴۵۴ میلیارد تومان به بخش اصناف تولیدی استان تخصیص یافته است.

امین‌زاده با اشاره به اینکه سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مبلغ در نظر گرفته شده برای هر کارگر ۱۶ تا ۱۲ میلیون تومان است، یادآور شد: واحدهای مشمول می‌بایست در حال حاضر فعال بوده و تعداد کارگران خود را از اسفندماه سال قبل به بعد تا پایان سال ۹۹ حفظ کرده و از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

به‌منظور ایجاد هماهنگی بیشتر جلسه‌ای با حضور نمایندگان اداره تعاون، تامین اجتماعی، استانداری، بانک‌های عامل و اداره امور اصناف سازمان تشکیل و تصمیمات لازم در جهت پیگیری ثبت‌نام متقاضیان مشمول در رسته‌های شغلی مصوب پنج‌گانه در سامانه کارا و نحوه پیشنهاد رسته‌های شغلی جدید جهت طرح در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد.

کد خبر: ۲۶٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha