۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
مقررات زدایی در آیین نامه های جدید سازمان بنادر
رئیس امور کارگزاران دریایی سازمان بنادر اعلام کرد

مقررات زدایی در آیین نامه های جدید سازمان بنادر

رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای اصلاح ساختار صدور مجوزهای جدید آیین نامه هایی در حوزه مقررات زدایی سازمان بنادر تدوین شده است.

به گزارش بازار، حسین مهرابی رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای ماموریت دریایی و بندری فعالیت دارد و در همین راستا برای بازنگری فرآیندهای که منجر به صدور مجوزهای دریایی می‌شود اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی گفت: تغییر اصلاح الگوی مجوزهای سازمان بنادر را در دستور کار خود قرار داده ایم به طوری که در گذشته بنادر تنها نقش تخلیه و بارگیری داشت به طوری که کشتی تنها نقش تخلیه بارها را داشتند، اما در حال حاضر به سمت بنادر جدید حرکت کرده ایم و با توجه با آن که در اطراف بنادر جنوب کشورهای زیادی قرار دارند که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید کشتی‌های بزرگ پهلوگیری می‌کنند.

مهرابی بیان کرد: سازمان بنادر این نیاز را دید که در پسکرانه اقدام به فعالیت‌های تبدیلی، ترکیبی و حمل ونقل چند وجهی و ایجاد صنایع مادر اقدام کند.

رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در همین زمینه نیاز به زیر ساخت قوانین و مقررات داشته ایم برنامه‌ای که با قوانین منطقه‌ای رقابت کند.

مهرابی افزود: در همین راستا اقدام به کوتاه کردن روش و مقررات با توجه به الگوی اقتصاد دریا محور در برنامه هفتم کرده ایم و سعی شده اهداف و آیین نامه هایی تدوین کنیم که در مرحله اول اقدام به مقررات زدایی با اصلاح ساختار کند.

او گفت: تسهیل و جلوگیری از انحصار از جمله برنامه‌های است که سازمان بنادر در اولویت اول خود قرار داد.

کد خبر: ۲۶۱٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha