۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
۲۵۸ میلیارد تومان تسهیلات خرید کالای ایرانی در گلستان پرداخت شد
مدیر شعب بانک مهر ایران در گلستان:

۲۵۸ میلیارد تومان تسهیلات خرید کالای ایرانی در گلستان پرداخت شد

گرگان- عسکری، مدیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گلستان گفت: در راستای افزایش چتر حمایتی از صنایع داخلی از ابتدای سال تاکنون ۲۵۸ میلیارد تومان وام کم بهره برای خرید کالای ایرانی در گلستان پرداخت شد.

محسن عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۱۷ شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گلستان از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و ۲۴۴ فقره کالا کارت (تسهیلات) برای مشتریان خود صادر کرده‌اند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گلستان افزود: تعداد مشتریان بهره‌مند از تسهیلات و همچنین میزان پرداخت وام‌های کم بهره در شعب استان گلستان نسبت به سال گذشته به ترتیب ۷۴ و ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه نخست سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۴۶ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شدکه این عدد در ۹ ماهه نخست امسال به ۲۷ هزار ۴۶۱ میلیون ریال افزایش یافته است.

عسگری گفت: با وجود آنکه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری از اعطای تسهیلات مشمول ماده ۱۶ معاف شده بود اما براساس توافقات انجام شده همه افراد حاضر در صفوف وام ازدواج و وام فرزندآوری موفق به دریافت تسهیلات خود شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۶۱۴ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و ۲۷۶ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گلستان در خصوص تسهیلات تکلیفی در حوزه مشاغل خانگی گفت: ۹۸ درصد وام‌های تکلیفی در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است به نحوی که ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیصی کمیته امداد، ۹۰ درصد اعتبارات سازمان بهزیستی و بیش از ۵۰ درصد تسهیلات بنیاد برکت به متقاضیان پرداخت شده است.

عسکری افزود: با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر و تسهیل سازی امور از ابتدای سال تاکنون ۳۵ هزار و ۷۰۹ فقره افتتاح حساب آنلاین انجام شده است که ۵۵ درصد حساب‌های مفتوحه در سال جاری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در ۹ ماه نخست سال جاری ۴۷ درصد از وام‌های اعطایی در قالب ۱۸ هزار و ۱۷۲ فقره وام به صورت غیرحضوری به مشتریان ارائه شده است.

عسکری گفت: سپرده‌های مردمی در بانک قرض الحسنه مهر ایران در شعب استان گلستان به ۴۶ هزار ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه بیانگر رشد ۶۲ درصدی سپرده‌های مردمی است.

کد خبر: ۲۶۱٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha