۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
تمامی فعالان بخش کشاورزی تا پایان سال شناسه یکتا دریافت کنند
رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار:

تمامی فعالان بخش کشاورزی تا پایان سال شناسه یکتا دریافت کنند

رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تمامی بهره برداران و فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی برای مجوزهای قدیمی باید برای دریافت شناسه یکتا و کد QR تا پایان سال اقدام کنند.

به گزارش بازار، امیر سیاح در نشست هم اندیشی خود با رسانه‌های بخش کشاورزی درباره مجوزهای کاغذی و قدیمی افزود: در درگاه مجوزها ملزم به تولد آسان و رشد سریع واحدهای تولیدی هستیم بنابراین سامانه اطلاعات کسب و کار ایران به دنبال تسهیل گری در حوزه فعالیت اقتصادی و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مجوز کسب و کار الکترونیکی از سال ۱۴۰۱ کلید خورده است گفت: تولیدکنندگان طی مدت دو سال یعنی پایان سال ۱۴۰۲ زمان داشتند که در این سامانه مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند.

رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: هر فرد فعال اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی که در بانک اطلاعات این سامانه حضور ندارد باید برای دریافت شناسه یکتا و کد QR اقدام کند.

وی تصریح کرد: براساس این برنامه ریزی از ابتدای سال ۱۴۰۳ کشاورزان، باغداران، زارعان، صنعت دام، طیور و آبزیان باید شناسه یکتا داشته باشند در غیر این صورت بانک‌ ها به این افراد حساب تجاری نمی‌دهد و نمی توانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

سیاح با بیان اینکه حکومت اراده کرده که تمامی کسانی که کاسبی می کنند را بشناسد گفت: در این طرح تبدیل همه مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، اتصال حساب تجاری به شناسه یکتا، صدور خودکار مجوز بجای دستگاه تعلل کننده (از ابتدای زمستان) و سامانه‌های نظارت پسینی در همه مراجع صدور مجوز در دست اقدام است.

وی افزود: با این طرح تمامی فعالیت‌ های تولیدی و اقتصادی شفاف شده و مشخص می شود چه کسی چه محصولی و کجا تولید و به چه کسی می فروشد.

رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: به طور حتم این اقدام دولت علاوه بر شفاف سازی اطلاعات تولیدکنندگان موجب کاهش قاچاق در بخش کشاورزی و جلوگیری از فعالیت‌ های زیرپله‌ای می‌شود.

سیاح براین باور است که هر فروش ریالی باید مشخص باشد که بین چه کسانی انجام می‌شود.

رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تلاش داریم بتوانیم این طرح در شهر های دور افتاده و مناطق محروم برای کشاورزان ببریم تا بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند، گفت: مجوزهای کسب و کار برای کشاورزان و تولیدکنندگان رایگان است و در مدت زمان کوتاهی ثبت نام انجام می شود.

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید رصد و پایش را انجام می دهد و مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار از طریق سامانه مجوزها و خرید و فروش ها را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد.

سیاح افزود: اکنون بیش از ۴ میلیون بهره بردار کشاورزی داریم که تاکنون بیش از ۱۹۵ هزار مجوز صادر شده است.

کد خبر: ۲۶۱٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha