۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
ارز آوری ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات قیر ایران به ۱۵ کشور
رییس انجمن قیر ایران خبر داد

ارز آوری ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات قیر ایران به ۱۵ کشور

رییس انجمن قیر ایران گفت: سالانه قیر تولید کشورمان به ۱۵ کشور صادر می‌شود که ۱.۵ میلیارد دلار ارزآوری دارد.

به گزارش بازار، داود محمدی روز چهارشنبه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت قیر، آسفالت، سیمان و بتن، عایق‌ها و ماشین آلات وابسته از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اظهار داشت: به ۱۵ کشور از جمله هند، کنیا، سنگاپور و آفریقا صادرات می‌شود.

وی افزود: یک دغدغه از لحاظ قیمتگذاری داریم در صورتی که گمرک ایران ۳۰ تا ۴۰ دلار قیمت واقعی صادرکنندگان را لحاظ کند سالانه تا ۲ میلیارد دلار می‌توانیم صادرات کنیم.

رییس انجمن قیر ایران با بیان اینکه سالانه ۶ میلیون تن قیر تولید می‌شود، گفت: چهار میلیون تن صادر می شود و ۲ میلیون تن نیز طبق مصوبه‌های مجلس برای طرح های داخل کشور اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: ماشین آلات در صنعت قیر فرسوده است در صورتی که تکنولوژی های نوین وارد کشور شود شاهد افزایش کیفیت قیر خواهیم شد بنا بر مشکلات تحریمی که داریم ماشین الات راهداری نیز فرسوده است که اگر نوسازی و واردات انجام شود در کیفیت خیلی تاثیر می گذارد.

به گفته وی، ۴۰ تا ۵۰ درصد ماشین آلات صنعت قیر داخلی است.

محمدی با اشاره به اینکه ما در کشور ۳۰۰ هزار کیلومتر راه داریم، گفت: برای نگهداری از این راه ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است. اگر در زمان خود انجام نشود، مشکلات بسیاری به وجود می‌آید. دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد تومان را برای پروژه های داخلی اختصاص داده است و این انجمن سه سال است که قیمت ثابت را برای طرح های جاده ای اختصاص داده است.

عضو انجمن قیر در ادامه این مراسم اظهار داشت: برای نخستین بار در جهان از جدیدترین قیر تولیدی بسیار ویژه که در برابر سرما تا منفی ۲۵ درجه سانتیگراد مقاوم است، رونمایی شد.

مریم توکلیان افزود: رونمایی از قیرهای آنتی باکتریال با کاربرد ویژه برای ساخت مسکن و راه و شهرسازی و همچنین رونمایی از قیرهای جدید ترکیبی اصلاح شده "امولسیون‌های پلیمری ویژه" (جوانسازی آسفالت به منظور بازیافت آسفالت‌های قدیمی) خبر داد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه همچنین برای اولین بار از قیر شب تاب که در طول شب از خود نور مناسب بازتاب می کند، رونمایی می شد، گفت: همه این محصولات به دست متخصصان جوان شرکت های داخلی و دانش بنیان کشورمان طراحی و به تولید رسیده که قرار است در نمایشگاه و با حضور مقامات ارشد وزارتخانه های راه، مسکن و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری، رونمایی شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha