۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نخستین کشتی دوگانه سوز جهان توسط چین ساخته شد| متانول، سوخت جدید کشتی های باری
شرکت «ایکس پرس فریدرز» اعلام کرد

نخستین کشتی دوگانه سوز جهان توسط چین ساخته شد| متانول، سوخت جدید کشتی های باری

شرکت حمل و نقل دریایی «ایکس پرس فریدرز» با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای به کارگیری ۱۴ فروند کشتی باری دوگانه سوز با قابلیت استفاده از سوخت متانول خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت حمل و نقل دریایی «ایکس پرس فریدرز» با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای به کارگیری ۱۴ فروند کشتی باری دوگانه سوز با قابلیت استفاده از سوخت متانول خبر داد.

گفته می شود این کشتی ها اولین نسل از کشتی های باری دوگانه سوز جهان محسوب می شوند که قرار است در چین ساخته شده و ظرفیت حمل بار آنها نیز ۱۲۰۰ TEU اعلام شده است. طول کشتی دوگانه سوز چینی جدید ۱۴۸ متر اعلام شده و قرار است از سه ماهه نخست سال آینده میلادی با نام تجاری «اکو مائسترو» به ناوگان حمل و نقل دریایی ایکس پرس فریدز بپیوندد.

این کشتی قادر است از سوخت متانول طبیعی برای ایجاد قوای محرکه خود بهره برده و قرار است بر اساس استانداردهای زیست محیطی اروپا ساخته شود. رئیس بخش اجرایی ایکسپرس در خصوص این کشتی های دوگانه سوز گفت: هدف ما استفاده از متانول سبز به عنوان سوخت اکو مائسترو بوده که بتواند تمامی مسیر از شانگهای تا بندر روتردام را با همین سوخت بپیماید. تنها مشکل موجود این است که در برخی نقاط مسیر امکان تامین متانول لازم به منظور سوخت گیری وجود ندارد. به همین دلیل مشغول مذاکره با کشورهای مسیر برای رفع این مشکل هستیم.

لازم به ذکر است، شرکت اکسپرس برای رفع مشکل سوخت کشتی های جدید خود، تفاهمنامه ای با شرکت هلندی OCI به امضا رسانده است.

کد خبر: ۲۶۱٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha