۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
استفساریه اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی با طرح سه سوال بررسی شد
رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس:

استفساریه اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی با طرح سه سوال بررسی شد

رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح استفساریه اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران با طرح سه سوال در این استفساریه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار ورئیس کمیسه اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه این کمیته برای بررسی طرح استفساریه اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: دو فوریتی بودن این استفساریه در جلسه روز گذشته (دوشنبه ۲۰ آذرماه) رای آورده و به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده بود و در جلسه امروز کمیته با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاونین مربوطه، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون و مشاور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

به گفته رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس سه سوال در این استفساریه مطرح بود که در نشست امروز ۲ سوال آن طرح و بررسی سوال سوم به نشست آینده کمیته موکول شد.

عنابستانی در توضیح سوالات مطرح شده در این استفساریه، عنوان کرد: سوال اول مبنی بر این بود افرادی که در فاصله دو قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی (از ۵/۱۱/۱۴۰۱ تا ۱۵/۸/۱۴۰۲) بخشی از حق بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کرده و برای باقیمانده آن چک یا سفته داده‌اند یا به نحوی تعهدی تقسیط کرده‌اند، مشمول قانون جدید می‌شوند؟ جمع‌بندی کمیسیون این بود که این افراد مشمول قانون جدید نمی‌شوند، زیرا بخشی از مبلغ را پرداخت کردند و برای باقیمانده آن هم چک دادند که چک هم در حکم پول نقد است. تصمیم درباره آن‌هایی که تعهد دادند هم نیاز به بررسی بیشتری داشت که به جلسه بعدی کمیته موکول شد.

وی در توضیح سوال دوم هم گفت: در موضوع عوارض ساختمانی هم سوال این بود که برخی از عوارضی که شهرداری‌ها دریافت می‌کنند، مشمول عوارض صدور پروانه ساختمانی نمی‌شود؟ که قرار شد مجدد بررسی دقیق شود و ما عوارض پروانه ساختمانی را به صورت کامل احصاء و تدقیق و در این سوال جایگذاری کنیم تا هم تکلیف سازمان تامین اجتماعی برای اخذ عوارض مربوط به ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی روشن شود و هم تکلیف عوارضی که جزو عوارض صدور پروانه نیست و سایر عوارضی است که شهرداری‌ها اخذ می‌کنند، مشخص شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha