۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
تولید نفت به ۵.۵ میلیون بشکه می‌رسد
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت:

تولید نفت به ۵.۵ میلیون بشکه می‌رسد

مطهری مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت گفت: قرار است تولیدات شرکت ملی نفت به ۵.۵ میلیون بشکه برسد که ۹۰۰ هزار بشکه از محل ازدیاد برداشت خواهد بود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: سید مهدیا مطهری مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت امروز در نشست خبری دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتک) با بیان این‌که حمایت از نخبگان و تولید بار اول نشان‌دهنده این است که شاخص زیست بوم در کشور فعال است اظهار کرد: این فرصت را داشته‌ایم که از بازیگران زیست بوم استفاده کنیم و امیدواریم که این مساله به افزایش تولید کمک کند.

وی اضافه کرد: افزایش تولید به رشد اقتصادی کمک می‌کند و تلقی ما از دانش بنیان‌ها نیز این است که از فناوری پیشرفته برای بهبود بهره‌وری استفاده کنیم تا هزینه و زمان تولید کاهش و میزان کیفیت افزایش یابد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی با اشاره به برنامه‌های هوشمندسازی تصریح کرد: از این طریق باید ۱۵ میدان نفتی و گازی با مفهوم دیجیتال هوشمند شده و ایجاد ارزش افزوده کند. همچنین بازار کارآفرینی برای نخبگان در حوزه IT فراهم شود.

مطهری با بیان این‌ که براساس مطالعات جهانی صورت گرفته، هوشمندسازی منجر به افزایش تولید، کاهش هزینه و مصرف انرژی می‌شود، اظهار کرد: آمریکا با استفاده از هوشمندسازی موفق شده تا روزانه ۱۳ میلیون بشکه نفت تولید کند که بیشتر این میزان تولید نفت از منابع نامتعارف بوده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از هوش مصنوعی در بحث اندازه‌گیری تصریح کرد: در شرکت‌های بین‌المللی با تقویت این مفهوم شاهد جهش تولید نفت هستیم.

به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی در حال حاضر زیست بوم در کشور ما ایستا بوده و لازم است که به سمت پویایی و داینامیک‌ شدن حرکت کنیم.

ارائه نیاز های فناورانه وزارت نفت با حضور ۶۰ شرکت دانش بنیان

در ادامه این نشست محمد اسماعیل کفایتی رئیس پارک نوآوری، گفت: شرکت‌های بسیاری در دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت شرکت کرده اند که در کنار شرکت‌های با ارزش افزوده بالا، امکان ثبت نام برای شرکت‌های قدیمی با ارائه تخفیف ویژه وجود داشت.

وی ادامه داد: در این رویداد بیش از ۱۸۰ شرکت در بخش نمایشگاهی حضور دارند و ۲۰ نشست تخصصی معرفی ظرفیت‌های همکاری و ارائه آخرین نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه وزارت نفت برگزاری می‌شود. همچنین ارائه توانمندی‌های بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان در این نشست‌ها با حضور شرکت‌های تابعه وزارت نفت بررسی خواهد شد.

به گفته کفایتی، طی روزهای برگزاری رویداد بیش از ٤۰۰ ملاقات و جلسه تجاری B۲B برگزار می‌شود. در این نشست‌ها و ملاقات‌های تجاری و تفاهم نامه منعقد و بیش از ۴۸ تفاهم اولیه به امضا رسیده است.

گفتنی است دومین نمایشگاه و همایش مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت از مسیر راهکارهای فناورانه و نوآورانه (پتروتک) ۲۸ آذرماه به مدت سه روز همزمان با هفته پژوهش به‌منظور حمایت از تولید دانش‌بومی کشور به میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha