اتاق‌های مشترک تلاش کنند که از سوی کشورهای هدف به رسمیت شناخته شوند
معاون بین‌الملل اتاق ایران:

اتاق‌های مشترک تلاش کنند که از سوی کشورهای هدف به رسمیت شناخته شوند

عسگری، معاون بین‌الملل اتاق ایران، بر موضوع به رسمیت شناخته شدن اتاق‌ها و کمیته‌های مشترک از سوی کشورهای هدف، تأکید کرده و گفت: اساسنامه اتاق‌های مشترک نیز باید بر این اساس اصلاح شود.

به گزارش بازار، حامد عسگری معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: سیاست جدید اتاق ایران در قبال اتاق‌ها و کمیته‌های مشترک، به رسمیت شناخته شدن آن‌ها از سوی اتاق بازرگانی و نهادهای مرتبط در کشور هدف است.

عسگری، در نشست معارفه اعضای کمیته مشترک ایران و آفریقای جنوبی، افزود: بر همین اساس باید اساسنامه فعالیت اتاق‌ها و کمیته‌های مشترک به نحوی تدوین و یا اصلاح شود که قوانین مورد نظر کشور هدف در آن لحاظ شده و امکان عضویت فعالین اقتصادی آن‌ها نیز در این کمیته و یا اتاق مشترک فراهم باشد.

او اظهار کرد: اتاق‌های مشترک قرار است بازوی فعالیت‌های اتاق ایران در حوزه برون‌مرزی باشند. در واقع هدف این است که توسعه فضای بازرگانی و نجاری اتاق ایران از طریق کمیته و اتاق مشترک پیش برود. بنابراین این موضوع اهمیت دارد که به عنوان مثال کمیته مشترک ایران و آفریقای جنوبی از سوی اتاق آفریقای جنوبی و نهادهای مرتبط به رسمیت شناخته شود و این کمیته برای انجام اقدامات خود به شخصیت حقوقی اتاق ایران وابسته نباشد.

عسگری تأکید کرد: شاخص‌ترین معیار برای نظارت بر اتاق‌ها و کمیته‌های مشترک این است که آیا به اندازه کافی توسعه درونی پیدا کرده و می‌توانند مستقل از اتاق ایران وظایف و کارکردهای خود را عملیاتی کنند یا خیر.

او ادامه داد: در حال حاضر برخی از اتاق‌های مشترک از جمله اتاق مشترک آلمان کاملاً پا گرفته‌اند و با اعضایی مشترک از کشور هدف فعالیت می‌کنند و وابسته به اتاق ایران نیستند. اما اتاق‌های مشترکی هم وجود دارند که اگرچه سال‌هاست تشکیل شده‌اند اما هنوز برای ادامه فعالیت کارکنان خود هم به بودجه اتاق وابسته هستند.

معاون بین‌الملل اتاق ایران، گفت: انتظار ما از کمیته مشترک ایران و افریقای جنوبی این است که چشم‌انداز بلندمدتی برای خود در نظر بگیرد. چرا که آفریقای جنوبی فرصت‌های بسیار خوبی برای همکاری‌های تجاری دارد.

بابک هدایتی، رئیس کمیته مشترک ایران و آفریقای جنوبی، هم در این نشست با تأکید بر پتانسیل‌های زیاد آفریقای جنوبی برای تجارت، گفت: هدف از تشکیل این کمیته این است که محلی برای فعالیت‌ها و تعامل تجار ایرانی و آفریقای جنوبی باشد.

او افزود: اقداماتی در حال پیگیری است تا کمیته مشترک بتواند بسته تجاری و حمایتی خود را عملیاتی کند. از جمله مزیت‌های این بسته حمایتی، بیمه قراردادهای تجاری اعضای این کمیته و اعتبارسنجی طرف‌های تجاری در افریقای جنوبی خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha