۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
بودجه ای که متناسب سازی حقوق بازنشستگان در آن نباشد از در مجلس بیرون نخواهد رفت
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳:

بودجه ای که متناسب سازی حقوق بازنشستگان در آن نباشد از در مجلس بیرون نخواهد رفت

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، گفت: ما موضوع دریافتی بازنشستگان و شاغلان را بررسی کرده‌ایم که بر اساس آن باید ۴۰ درصد مابه‌التفاوت در لایحه بودجه سال آینده بیاید.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابائی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: نکته نخست اینکه در گزارش کمیسیون تلفیق و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نکات مثبت و منفی لایحه احصا شده است و با توجه به ایرادات جمع بندی باید صورت گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان و رئیس مجلس تاکید فراوانی بر متناسب سازی حقوق بازنشستگان داشتند و ما قول شرف برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان گرفتیم، بودجه ای که همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان در آن نباشد از در این مجلس بیرون نخواهد رفت. آقای منظور در این زمینه نامه ای مکتوب ارائه کرده است.

حاجی بابائی با بیان اینکه نقاط قوت بودجه را باید تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم، تاکید کرد: بودجه ای که به مجلس رسیده دو مرحله ای بوده و ما امروز فقط مرحله اول یعنی بخش منابع را بررسی می کنیم پس از این در مرحله دوم بخش مصارف را بررسی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: در این زمینه با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت و اقتدار مجلس را بار دیگر نشان خواهیم داد اما باید در نظر داشت منابع ما از چه چیزهایی تشکیل شده یکی از منابع اصلی ما نفت بوده و در ۸ ماهه اول سال ما حدود ۲۰۰ همت عدم تحقق داریم.

وی تصریح کرد: واقع نگری در خصوص اینکه منابع نفتی باید واقعی دیده شوند، گفت: از سال ۱۳۹۲ تا به امروز یک هزار و ۶۳ همت اوراق به فروش رفته و برای سال آینده دولت مکلف است ۲۲۵ همت اوراقی را که قبلا فروخته شده پرداخت کند. این نشان می دهد که بسیاری از مواردی که روی آن اصرار داریم امکان پذیر نیست.

حاجی بابائی با طرح این سوال که اگر لایحه بودجه رد شود چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: پس از رد بودجه موظفیم کمیسیون تلفیق تشکیل دهیم و مجددا همین مسائل را بررسی کنیم اما همین امروز بررسی شده که چه عددی برای بازنشستگان نیاز است و این رقم با دیوان محاسبات دولت و سازمان برنامه و بودجه محاسبه شده است.

حاجی بابایی گفت: آقای منظور هم تأکید کردند به شورای نگهبان نامه زده و قبول می‌کنند و به درستی می‌دانم که اگر خدای ناکرده یک درصد امکان تحقق نداشته باشد، نمایندگان به جد پیگیری خواهند کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: ما با کمک مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات موضوع دریافتی بازنشستگان و شاغلان را بررسی کرده‌ایم که بر اساس آن باید ۴۰ درصد مابه‌التفاوت در لایحه بودجه سال آینده بیاید تا خیال همه راحت شود و ان‌شاء الله مشکل بازنشستگان سال آینده حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ادامه داد: پس از تصویب لایحه بودجه در مجلس باید به شورای نگهبان رفته و پس از تأیید شورا به مجلس بازگشته و از طرف مجلس به دولت فرستاده شود بنابراین اگر اکنون کلیات رد شود یک ماه به عقب خواهیم افتاد لذا با توجه به جمیع جهات و اشکالاتی که وجود دارد برای اینکه فضای عمومی جامعه مثبت باشد و بتوانیم مشکلات را با دولت حل کنیم، پیشنهاد می‌کنم همکاران عزیز به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ رأی مثبت دهند.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha