۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
بودجه سال ۱۴۰۳ باید چکش کاری شود| بودجه در پاره‌ای از بخش‌ها با کسری جدی مواجه است
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳:

بودجه سال ۱۴۰۳ باید چکش کاری شود| بودجه در پاره‌ای از بخش‌ها با کسری جدی مواجه است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ معتقد است بودجه در پاره‌ای از بخش‌ها با کسری جدی مواجه است و نتیجه این کسری با تورم همراه خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، در ارزیابی خود از بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ باید چکش کاری شود لذا بودجه در پاره‌ای از بخش‌ها با کسری جدی مواجه است و نتیجه این کسری با تورم همراه خواهد شد.

نماینده مردم «محلات» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی از بودجه سال ۱۴۰۳را به دولت اعلام کرده‌ایم، بیان کرد: به عنوان مثال در بخش هلدینگ خلیج فارس و مسائل مربوط به واگذاری ها تنها ۶۰ همت منابع دیده شده است و ما امسال در بهترین حالت تنها ۳۰ همت در این بخش درآمد خواهیم داشت و این مسئله نگران کننده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در واگذاری‌هایی دیگر به طور کل ما ۱۵ همت تحقق درآمد و عملکرد داشته ایم و این جای سوال دارد که چطور دولتمردان این منابع را به ۶۰ همت افزایش داده‌اند؟

تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۲۰۰ همت کسری دارد
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مباحث مربوط به تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد:در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با ۲۰۰ همت کسری مواجه هستیم و چون مسئولین سعی دارند منابع دارو و پرداخت پول گندم و مستمری های کمیته امداد و بهزیستی را از تبصره ۱۴ تامین کنند، حتما با مشکل مواجه خواهیم شد.

سلیمی تاکید کرد: دولت ۷۸۱ همت برای تبصره ۱۴ لایحه بودجه منابع دیده است و پیش بینی ما در بهترین این است که در این بخش تنها ۵۰۰ همت محقق خواهد شد.

رشد اقتصادی بدون نفت تعریفی ندارد
سلیمی با اشاره به مسائل مربوط به رشد اقتصادی بیان کرد: مواردی که عمدتا مسئولین بر آن تاکید می کنند، رشد اقتصادی بر پایه نفت است.

وی با بیان اینکه در زمینه نفت شرایط متزلزلی داریم، بیان کرد: ما باید سراغ رشد پایدار در بودجه حرکت کنیم، البته در سایر درآمدهای بودجه هم شرایط بدین نحوه است. درست است که در بحث مالیات‌ها دولت پایه‌های مالیاتی را توسعه داده اما واقعیت این است که اگر توان پرداخت کنندگان کاهش پیدا کند، حتما ما با کسری مواجه خواهیم شد.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha