۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
قیمت جدید گوشت مرغ در استان سمنان اعلام شد | ۳۳ درصد گرانی در ۸ ماه
علی‌رغم شرایط بد اقتصادی مردم؛

قیمت جدید گوشت مرغ در استان سمنان اعلام شد | ۳۳ درصد گرانی در ۸ ماه

سمنان- گوشت مرغ از ۷۶ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت مصوب خود در ستاد تنظیم بازار به ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان در سراسر استان سمنان تغییر قیمت داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت مرغ در بازارهای استان سمنان بازهم افزایش یافت محصولی که فروردین سال جاری ۶۲ هزار تومان بود و همین یک ما اخیر به ۷۳ هزار تومان رسید و بعد از آن به ۷۶ هزار تومان تغییر قیمت داده بود و حالا با تغییر قیمت، ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می شود.

چهارمین نرخ مرغ در هشت ماه اخیر نشان می دهد که دولت در تنظیم بازار مرغ توانی نداشته و به خصوص نمی تواند نهاده ها را به درستی تامین و قیمت گذاری کند.

در حالی این افزایش قیمت باز هم رقم خورد که قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همین چندی قبل اعلام کرده بود که هیچ تغییر قیمتی در محصول مرغ صورت نگرفته و همه چیز منوط به مصوبه ستاد تنظیم بازار است و این یعنی ستاد تنظیم بازار استان سمنان به ریاست استاندار، مرغ را گران کرده است.

آمارهای ۱۲ روز ابتدایی مهرماه نشان می‌دهد میزان جوجه‌ریزی در استان سمنان در نخستین ماه پاییز نسبت به تعهد ماهانه این استان، ۳۰ درصد کاهش داشته است و البته این کمبود هم ناشی از ترس مرغداران در تامین نهاده های طیور و غذای مرغ ها بود چرا که مشخص نیست تا چه روزی این مرغداران می توانند شکم مرغ های خود را سیر کنند.

۲۴ مهرماه امسال بود که قاسمی رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام کرده بود با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم که به زودی نهاده های مورد نیاز مرغداران تامین و شاهد جبران کاهش جوجه ریزی باشیم اما این امر اتفاق نیافتاد.

در این بین مردم هستند که از امروز باید مرغ را گران تر بخرند یا به عبارت دیگر با پولی که در همین چند ماه قبل یک کیلوگرم گوشت گوسفندی راسته می خریدند حالا باید یک عدد مرغ متوسط بخرند.

از ابتدای سال جاری این چهارمین بار است که قیمت مرغ تغییر می کند و همچنان مسئولان دولتی استان سمنان بر دو مورد تاکید دارند نخست اینکه باعث گرانی ها تولید کننده است و دوم نظارت بر عرضه کنند تشدید می شود در صورتی که ستاد تنظیم بازار در مجموعه استانداری سمنان تعیین کننده قیمت ها است!

کد خبر: ۲۶۱٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha