۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳
آبگیری سد نرماب نیازمند اسکان روستاهای واقع در کاسه سد است
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

آبگیری سد نرماب نیازمند اسکان روستاهای واقع در کاسه سد است

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بدنه سد نرماب تکمیل شده و آبگیری آن نیازمند اسکان روستاهای واقع در کاسه سد است.

به گزارش خبرنگار بازار، ایرج حیدریان شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو اظهار کرد: ساخت سد نرماب یکی از طرح های مهم آبی در استان به شمار می‌رود که برای اجرای این طرح از ابتدای کار -سال ۱۳۹۰- تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: با حمایت بی سابقه دولت سیزدهم از ساخت سد نرماب مینودشت، پیشرفت فیزیکی این طرح شتاب به خود گرفته و اکنون بدنه ساخت سد تکمیل شده و آبگیری آن نیازمند اسکان روستاهای واقع در کاسه سد از جمله جنگلده بالا بوده که دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی عنوان کرد: کنترل سیلاب رودخانه های چهل چای، نرماب و خرمارود، تامین آب شرب یک چهارم جمعیت گلستان تامین نیازمندی‌های زیست محیطی و آب کشاورزی زمین های حقابه‌بَر از رودخانه، ایجاد تاسیسات گردشگری آبی از مهم ترین اهداف ساخت سد نرماب مینودشت است.

حیدریان همچنین با اشاره به علاج بخشی سد وشمگیر گفت: این سد که در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت ۹ میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی آب مورد بهره برداری قرار گرفته، حجم مخزن آن به دلیل سرریز شدن فرسایش خاک ناشی از شخم اراضی شیب دار به سمت سد، به هفت میلیون متر مکعب کاهش یافته بود که با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم ۱۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی سد افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که برای علاج بخشی این سد، هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده بود و در سفر دوم دولت سیزدهم به گلستان هم برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب سد وشمگیر از ۵۰ میلیون متر مکعب بسته اعتباری پیشنهاد شده تا اقدام اساسی دیگر انجام شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha