۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
روابط اقتصادی تهران و دوحه جهش خوبی داشته است
وزیر صنعت و تجارت قطر:

روابط اقتصادی تهران و دوحه جهش خوبی داشته است

وزیر صنعت و تجارت قطر ضمن تاکید بر توسعه روابط تجاری ایران و قطر گفت: روابط اقتصادی جهش خوبی داشته است.

به گزارش بازار، «شیخ محمد بن حمد بن قاسم العبدالله آل ثانی» روز دوشنبه در مراسم اختتامیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر در محل وزارت نیروی ایران افزود: امید است بخش های خصوصی دو کشور تلاش برای توسعه هرچه بیشتر روابط داشته باشند.

وی اجلاس نهم را فرصت مهمی برای پیگیری توافق هایی دانست که در اجلاس هشتم انجام شده و می‌تواند در توسعه روابط تجاری، صنعتی و اقتصادی و تحقق اهداف اقتصادی مدنظر دو کشور بسیار موثر واقع شود.

وزیر صنعت و تجارت قطر روابط راسخ و پایدار بین ایران و دولت قطر و اعتماد دو طرف را نشان دهنده آن دانست که دو کشور روابط مستحکمی دارند.

آل ثانی خاطرنشان کرد: بین دو کشور قراردادها و یادداشت تفاهم‌نامه‌هایی زیادی امضا شده که نشان‌دهنده سطح روابط تجاری دو کشور بوده و امید است اجلاس نهم کمیسیون مشترک نیز بتواند صفحات جدیدی از همکاری را در بخش‌های مختلف دو کشور اعم از خصوصی و شرکت‌های استراتژیک فراهم کند.

وی گفت: چالش هایی که امروز با آنها روبرو هستیم نیاز به همکاری مشترک را افزایش می دهدتا بتوان بر آنها غلبه کرد.

وزیر صنعت و تجارت قطر ادامه داد: توسعه روابط مشترک در این شرایط می تواند به حفظ منافع دو کشور کمک کند.

آل ثانی افزود: به شورای بازرگانان دو کشور اعتماد داریم و امید است تلاش کنند تا سطح تبادلات بین دو کشور بهبود یابد.

وی به شرایط اقتصادی قطر اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای بانک جهانی، قطر موفق شده در منطقه خاورمیانه پیشرفت چشمگیری داشته و انتظار می‌رود امسال رشد ۳.۳ درصدی را تجربه کند.

رئیس قطری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ادامه داد: طبق همین آمارها، قطر توانسته در سال ۲۰۲۳ مقام اول را در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی کسب کند.

آل ثانی افزایش تولیدات ملی این کشور را نشانه اتخاذ سیاست های درست دولت برشمرد که سبب شده سرمایه گذاران این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

وزیر صنعت و تجارت قطر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در قطر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این امر می‌تواند زمینه بسیار مناسبی برای همکاری بخش خصوصی دو طرف باشد.

آل ثانی با بیان اینکه زمینه‌های سرمایه‌گذاری در قطر به وجود آمده، ادامه داد: با توجه به قوانین جدید که تصویب شده اجازه می‌دهد سرمایه‌گذار خارجی ۱۰۰ درصد در قطر مالکیت داشته باشد.

وی افزود: این فرصت در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری فراهم شده و این امکان را به افراد می‌دهد در زمینه ملک نیز سرمایه‌گذاری داشته باشند.

رئیس قطری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ادامه داد: علاوه بر این، مزایا و خدماتی داریم که در مناطق آزاد نیز به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود که برای استفاده از موقعیت جغرافیایی ممتاز قطر است.

آل ثانی ضمن دعوت از شرکت‌های ایرانی برای آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قطر گفت: امید است که شاهد شراکت‌های بیشتر اقتصادی بین دو طرف باشیم.

وی افزود: در این باره اولویت را به شرکت هایی می‌دهیم که از آنها ارزش افزوده کسب می‌کنیم.

این مقام قطری گفت: این امر زمینه‌های لازم را برای بخش خصوصی فراهم می‌کند تا بتوانند به صورت کارآمد با یکدیگر شراکت داشته باشند و به اهداف، جامه عمل بپوشانند.

رئیس قطری نهمین کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی ایران و قطر افزود: همکاری بین دو کشور ایران و قطر با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات دو طرف و نیز روابط استراتژیک دو اقتصادی مشترک نشان‌دهند آینده امیدوارکننده است، این امر می‌تواند برنامه کاری کمیسیون مشترک را به سمتی سوق دهد که در راستای تحقق اهداف مشترک باشد.

وی گفت: می‌توانیم شاهد افزایش همکاری در زمینه تجاری، صنعتی، اتاق‌های بازرگانی دو کشور ایران و قطر، آب، فاضلاب، صنایع دستی، گمرکات، بهداشتی، علمی - پژوهشی، حمل و نقل دریایی، مخابرات، کشاورزی، مناطق آزاد، نیروی کاری، ورزش و مواردی از این دست باشیم.

وزیر صنعت و تجارت قطر گفت: در کمیته مشترک به پیشنهاداتی دست یافتیم که حاصل کار کارشناسان بوده و امید است از این محل گام و جهش جدید در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور برداشته شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha