۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
خانه نشینی ۶۰ هزار فعال گردشگری مازندران درپی کرونا
معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران خبر داد

خانه نشینی ۶۰ هزار فعال گردشگری مازندران درپی کرونا

آمل - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: شیوع کرونا ۱۵ هزار اشتغال مستقیم و ۴۵ هزار مشاغل غیرمستقیم در بخش گردشگری را خانه نشین و بیکار کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهران حسنی پیش ازظهر پنجشنبه در تور رسانه ای خبرنگاران استان و بازدید از تاسیسات گردشگری استان در آمل با بیان اینکه شیوع کرونا خسارت های سنگینی بر بخش گردشگری وارد کرده است، افزود: این حادثه ۱۵ هزار شغل مستقیم در بخش گردشگری را تعطیل کرد.

وی با اظهار اینکه سه برابر اشتغال مستقیم به صورت غیرمستقیم در بخش گردشگری فعالیت دارند، یادآور شد: اشتغال غیرمستقیم نیز در دوره شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است.

حسنی مجموع خسارت های وارده به بخش گردشگری براثر شیوع کرونا را ۵۵۰ میلیارد تومان از بازه زمانی اسفندماه تا پایان اردیبهشت اعلام کرد و گفت: این بیماری سبب تعطیلی کامل بخش گردشگری استان شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه کارگاه گردی در حوزه صنایع دستی از ظرفیت های گردشگری به شمار می رود، افزود: آژانس های مسافرتی در بسته های سفر، کارگاه گردی را مدنظر قرار دهند تا بازدید گردشگران و فروش محصولات افزایش یابد.

وی یادآور شد: تجربه های نمایشگاهی نشان می دهد که کارگاه گردی به رونق صنایع دستی و کار آژانس های مسافرتی کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر: ۲۶٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha