۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
ریزش شاخص قیمت مصرف کننده در چین به پایینترین سطح طی سه سال گذشته
بانک مرکزی چین خبر داد؛

ریزش شاخص قیمت مصرف کننده در چین به پایینترین سطح طی سه سال گذشته

شاخص قیمت مصرف کننده چین در حالی برای اولین بار طی سه سال گذشته در ماه نوامبر با ریزش مواجه شده که اقتصاد این کشور همچنان با معضب رکود دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شاخص قیمت مصرف کننده چین برای اولین بار طی سه سال گذشته در ماه نوامبر با ریزش مواجه شد.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از اقتصاد چین، در حالیکه شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در این کشور برای ماه نوامبر با ۰.۵ درصد ریزش مواجه شده، میزان رکود اقتصادی به ویژه در بخش تولید تقویت شده است.

به گفته مرکز ملی آمار چین، شاخص قیمت مصرف کننده در هر دو بازه زمانی سال به سال و ماه به ماه با ریزش چشمگیر مواجه شده و به پایینترین میزان خود از نوامبر سال ۲۰۲۰ به این سو رسیده است.

میزان تورم سالانه چین برای ماه نوامبر نیز درست مانند ماه اکتبر روی ۰.۶ درصد اعلام شده که نشان دهنده عدم افزایش تورم در این کشور است. با اینحال، «پان گانگ شنگ» رئیس بانک مرکزی چین در جریان نشست خبری هفته گذشته خود اعلام کرد که توقع می رود میزان تورم طی ماه های آتی افزایش یابد.

اما نقطه قوت دیگر اقتصاد چین در آمارهای فعلی، ادامه کاهش شاخص هزینه تولید برای چهاردهمین ماه متوالی است. این شاخص برای ماه نوامبر سال جاری به نسبت بازه زمانی سال گذشته ۳ درصد ریزش را تجربه کرده است.

این در حالیست که پیشتر، اقتصاددانان انتظار داشتند این شاخص برای ماه نوامبر با ۲.۸ درصد ریزش مواجه شود که رقم فعلی نشانگر ریزش بیشتر هزینه تولید است.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha