۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
۳۵ کشور جهان میزبان کالاهای استان سمنان هستند
استاندار سمنان در گفت‌وگو با بازار:

۳۵ کشور جهان میزبان کالاهای استان سمنان هستند

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان از صادرات کالاهای تولیدی استان به ۳۵ کشور دنیا خبر داد و گفت: افزایش زیرساخت‌های صادراتی در زمره سیاست های اقتصادی استان است.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از توسعه افزایش صادرات به عنوان یکی از رویکرد های توسعه اقتصادی استان دانست و تاکید کرد: هم اکنون محصولات تولیدی استان سمنان به ۳۵ کشور دنیا صادر می شود.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از قابلیت های اقتصادی استان سمنان در بخش های مختلف، تاکید کرد: صنعت، گردشگری، معدن و کشاورزی در کنار اقتصاد روستایی محورهای مهم توسعه استان هستند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری بر بهره گیری از قابلیت‌های صادراتی تاکید شده است، گفت: ما در استان دو فرودگاه دارای مرزهوایی داریم لذا علاوه بر بهره گیری از قابلیت‌های صادراتی باید از امکانات حمل و نقل هوایی استان هم استفاده کنیم.

هاشمی با بیان اینکه فرودگاه های سمنان و شاهرود امکانات خوب حمل و نقل هوایی دارند، ابراز کرد: جلسات مختلفی برگزار شده تا بتوانیم از فرصت فرودگاه های شاهرود و سمنان برای توسعه صادرات و رشد اقتصادی و تامین اقلام مورد نیاز صنایع داخل استان بهره گیری کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصادی شدن کاروانسراهای استان سمنان باید در بخش گردشگری مورد توجه مسئولان میراث فرهنگی قرار گیرد تا بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم، افزود: ثبت شش کاروانسرای استان سمنان در دنیا فرصت کم نظیری برای توسعه گردشگری اقتصادی است.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha