۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
دخالت پاستور در وزارت صمت؛ سود ۲۰۰درصدی فولادی ها ادعای کذب است
عضو هیات رئیسه انجمن فولاد در گفتگو با بازار:

دخالت پاستور در وزارت صمت؛ سود ۲۰۰درصدی فولادی ها ادعای کذب است

دنیانور عضو هیات رئیسه انجمن فولاد با انتقاد از دخالتهای بخش دولتی در امور شرکت های فولادی گفت: صدور قیمتهای دستوری توسط وزیر پیشین صمت موجب اختلال در بازار شده و نوسان قیمتی شدید ایجاد کرده است.

بازار؛ گروه صنعت: در شرایطی که صنعت فولاد نیز مانند صنایع دیگر با چالش ها و موانع مختلفی مواجه است، احمد دنیانور عضو هیات رئیسه انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گفتگو با بازار از دخالت های بخش دولتی در امور شرکت های فولادی و ایجاد اختلال در بازار انتقاد می کند.

دلایل ملتهب شدن بازار فولاد ایران

دنیانور می گوید: وزیر پیشین وزارت صمت (سید رضا فاطمی امین) علیرغم اینکه الان در ریاست جمهوری مشغول است از دور وزارت صمت را اداره می کند. به عبارت ساده تر ایشان در پاستور نشسته و از آنجا برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نسخه می پیچد.

وی افزود: در واقع وزیر پیشین یکسری بخشنامه برای صنایع فولادی از ریاست جمهوری صادر و به وزارتخانه ابلاغ کرده است و به این ترتیب در امورات ما دخالت کرده و الان بازار را به هم ریخته است.

دنیانور، عضو هیات رئیسه انجمن تولید کنندگان فولاد ایران: وزیر پیشین صمت یکسری قیمت های دستوری صادر کرده و نوسان شدیدی را در بازار فولاد ایجاد کرده؛ به این معنا که الان بازار دچار یکسری التهاباتی شده است

این عضو هیات رئیسه انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تاکید کرد: در واقع وزیر پیشین یکسری قیمت های دستوری صادر کرده و نوسان شدیدی را در بازار فولاد ایجاد کرده است؛ به این معنا که الان بازار دچار یکسری التهاباتی شده چون همانطور که می دانید تولید یک جریان است و یک لحظه مقطعی نیست و وقتی در این جریان اختلالی پیش بیاید کلیه نظامات این جریان به هم می ریزید.

وی ادامه داد: با این تفاسیر در حال حاضر شرایط به نحوی شده است که تولید کننده نمی تواند کالا را بفروشد، تولید کننده پایین دستی نگران است که قیمت پایین تر از محصول او بیاید و غیره. اینها در مجموع تعادل بازار را به هم می زند.

دنیانور با اشاره با احتمال قطعی گاز نیز گفت: از یکسو هم احتمال قطع گاز برای واحدهای تولید آهن اسفنجی موجب شده واحدهای فولادسازی و ذوب برای تامین مواد اولیه دچار نگرانی شوند.

حداکثر سود فولادی ها ۱۹ تا ۲۵ درصد است

وی ادامه داد: از سوی دیگر افراد بی مسئولیتی هم مانند برخی از نمایندگان مجلس برای مطرح شدن و رفتار رسانه ای مدام بر صنعت فولاد کشور می تازند و حرف های غیرکارشناسی می زنند و این باعث شده که صنعت فولاد کشور دچار التهاب شود. به عنوان مثال آقای «سیاه کلی» نماینده قزوین بدون علم و دانش ادعای سود ۲۰۰ درصدی برای صنعت فولاد کشور دارد و این حرف بی اساس را مدام در رسانه های تکرار می کنند در حالی که چنین چیزی نیست.

دنیانور افزود: همانطور که می دانید واحدهای فولادی عمدتا واحدهای بورسی هستند و حداکثر سودی که در کدال اعلام شده ۱۹ تا ۲۵ درصد است.

وی معتقد است نماینده نامبرده با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس برای مطرح کردن خود دائما از سوددهی ۲۰۰ درصدی صنعت فولاد کشور در رسانه های حرف می زند و چنین حرف های غیر کارشناسانه ای بر مصایب صنعت فولاد می افزاید.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha