۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
رفع مشکل واحدهای مسکن مهر «مهستان» بعد از یک دهه| واحدهای مسکونی «سهند ساران» دهه فجر تحویل می شود
​​​​​​​سرپرست شهر جدید مهستان در گفتگو با «بازار»:

رفع مشکل واحدهای مسکن مهر «مهستان» بعد از یک دهه| واحدهای مسکونی «سهند ساران» دهه فجر تحویل می شود

زارع ​​​​​​​سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان از واگذاری واحدهای مسکن مهر شرکت «سهندساران» در دهه فجر خبر داد و گفت: بال شرقی پروژه مسکن مهر سهندساران به تعداد ۱۱۱ واحد مسکونی تحویل متقاضیان می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: با استقرار دولت سیزدهم که وعده ساخت یک میلیون مسکن ملی را ارائه کرد نشان داد که در ساخت مسکن اهتمام ویژه ای دارد. دولت سیزدهم نشان داد که اتفاقا تحویل واحدهای مسکن مهر ساخته شده در دولت نهم و دهم در اولویت است اما برخی واحدهای مسکن مهر در برخی شهرها بنا به دلایلی هنوز تحویل نشده است.

یکی از این شهرها که هم اکنون نام خود را از «هشتگرد» به «مهستان» تغییر داده است این روزها تعدادی واحد مسکونی مهر دارد که به دلیل اختلافات مالی از سال های قبل و در دولت قبل علیرغم اینکه تکمیل شده است هنوز تحویل متقاضیان نشده است.

پروژه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد سابق در حالی از سال ۸۷ با ۴۱ هزار واحد مسکونی کلید خورد که برخی واحدهای مسکونی در این شهر به دلیل عدم دریافت طلب‌ خود از دولت توسط سازنده تحویل نمی شود

پروژه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد سابق در حالی از سال ۸۷ با ۴۱ هزار واحد مسکونی کلید خورد که برخی واحدهای مسکونی در این شهر به دلیل عدم دریافت طلب‌ خود از دولت توسط سازنده تحویل نمی شود.

پروژه مسکن مهر شهر جدید مهستان استان البرز از سال ۸۷ کلید خورد. در این پروژه قرار شد عملیات ساخت حدود ۴۱ هزار واحد مسکونی مهر با مشارکت شرکت های انبوه ساز و مردم به سرعت انجام و تکمیل شود. در این پروژه انتظار می رفت که با تکمیل هر بخش سیل جمعیت به سمت این شهر سرازیر شود اما کمبود امکانات آموزشی ، بهداشتی ، رفاهی ، خدماتی ، آب ، برق ، تلفن و سایر ملزومات سبب شد تا مردم رغبتی به آمدن به این شهر از خود نشان ندهند.

با گذشت زمان و تکمیل خدمات زیر بنایی و رو بنایی از یک سو و رشد قیمت مسکن در پایتخت، سیل جمعیت به سمت این شهر سرازیر شد. به خصوص بعد از اینکه قطار شهری گلشهر کرج - شهرجدید هشتگرد راه اندازی شد ارزش افزوده خوبی به واحدهای مسکونی و مسکن مهر ایجاد کرد.

سفر اخیر رئیس جمهوری به استان البرز به همراه وزرای کابینه نشان داد دولت سیزدهم به دنبال تعیین تکلیف پروژه مسکن مهرهایی که از دولت قبل باقی مانده و دچار اختلاف مالی شده اند هست

اما سفر اخیر رئیس جمهوری به استان البرز به همراه وزرای کابینه نشان داد دولت سیزدهم به دنبال تعیین تکلیف پروژه مسکن مهرهایی که از دولت قبل باقی مانده و دچار اختلاف مالی شده اند هست.

وزیر راه و شهرسازی در سفر روز جمعه خود به همراه رئیس جمهوری به استان البرز با بیان اینکه در شهرستان مهستان (هشتگرد سابق) حدود ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده است گفته بود که حدود ۹۰۰ واحد مسکونی دیگر تحویل داده می‌شود

«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در سفر روز جمعه خود به همراه رئیس جمهوری به استان البرز با بیان اینکه در شهرستان مهستان (هشتگرد سابق) حدود ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده است گفت: امروز حدود ۹۰۰ واحد مسکونی دیگر تحویل داده می‌شود.

اما در سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی به هشتگرد سابق نیز تعدادی واحد مسکونی مهر افتتاح شد اما خبری از پروژه ای که سال های سال است به دلیل اختلافات مالی متوقف شده و علیرغم اینکه آماده واگذاری است اما تحویل نمی شود نبود.

در حالی که نزدیک به یک دهه از ساخت مهمترین پروژه مسکن مهر در شهر مهستان یعنی پروژه «سهند ساران» می گذرد، هنوز خریداران این پروژه با وجود پرداخت اقساط مسکن و خرید عرصه و عیان این واحدها، امکان دریافت واحدهای خود را نداشته و پیمانکار از تحویل واحدها با وجود اتمام منطقه یا بال میانی واحدها، خودداری می کند

در همان روزها گزارشی به نقل از برخی از متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد سابق منتشر شد که آنها اعلام می کردند: در حالی که نزدیک به یک دهه از ساخت مهمترین پروژه مسکن مهر در شهر هشتگرد یا مهستان ( نام جدید) یعنی پروژه «سهند ساران» می گذرد، هنوز خریداران این پروژه با وجود پرداخت اقساط مسکن و خرید عرصه و عیان این واحدها، امکان دریافت واحدهای خود را نداشته و پیمانکار این پروژه که در پیشانی این شهر یا ورودی آن قرار دارد ، از تحویل واحدها با وجود اتمام منطقه یا بال میانی واحدها، خودداری می کند.

آنطور که متقاضیان مسکن مهر پروژه «سهندسازان» می گویند: سازنده این پروژه به دلیل عدم دریافت طلب‌ خود از دولت در شرایطی از ارائه واحدهای ساخته شده خودداری می کند که به تازگی برای تحویل نهایی واحدها، دارندگان واحدهایی که مالک عرصه و عیان آن هستند بدهکار شده و در قبال دریافت ارقام چند ۱۰ میلیون تومانی، سازنده حاضر به تحویل واحدها نشده و در واقع ، پرداخت طلب پیمانکار را به خریداران و مالکان واحدهایی که تاکنون موفق به دریافت واحدهای خود نشده اند، تحمیل کرده است.

پروژه مسکن مهر «سهند ساران» در محوطه اختلافاتی داشت که خوشبختانه حل شده و تعیین تکلیف شده است

«ذبیح الله زارع» عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان(هشتگرد) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا واحدهای مسکونی مهر که بیش از یک دهه است تحویل متقاضیان نشده است امسال تحویل می شود؟ گفت: پروژه مسکن مهر «سهند ساران» در محوطه اختلافاتی داشت که خوشبختانه حل شده و تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: امیدواریم امسال در دهه فجر این واحدهای مسکونی که تعداد آنها ۱۱۱ واحد مسکونی است واگذار و تحویل متقاضیان شود.

متقاضیان مسکن مهر مطمئن باشند که امسال در دهه فجر این واحدهای مسکونی را تحویل خواهیم داد

او با اشاره به اینکه پیمانکار سهند ساران، پیمانکار خوش قولی است و از ۶۰۰ واحد مسکونی ۵۰۰ واحد مسکونی را تحویل داده است تاکید کرد: متقاضیان مسکن مهر مطمئن باشند که امسال در دهه فجر این واحدهای مسکونی را تحویل خواهیم داد.

طبق وعده ای که می دهیم تلاش می کنیم آن را عملی کنیم و بال شرقی واحدهای مسکن مهر مهستان در پروژه سهند ساران را تحویل دهیم

وی در پاسخ به این پرسش که بارها این وعده داده شده اما عملی نشده است افزود: پروژه مسکن مهر میراث دولت قبل بوده است اما دولت سیزدهم تمام تلاش خود را کرده است که این واحدهای مسکونی به سرانجام رسیده و تحویل متقاضیان شود. طبق وعده ای که می دهیم تلاش می کنیم آن را عملی کنیم و بال شرقی واحدهای مسکن مهر مهستان در پروژه سهند ساران را تحویل دهیم.

با این گفته های سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان به نظر می رسد هنوز نمی توان با قاطعیت از واگذاری بال میانی پروژه سهند ساران سخن گفت.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • mohammad reza IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      2 0
      سلام . کاش از مسکن ملی هم سخنی میگفت . دوسال پیش پول واریز کردیم دریغ از یک متر خاکبرداری آیا برنامه ای برای ساخت مسکن ملی هست؟ یا اینکه مثل مسکن های مهر باید یک دهه شاید هم دو دهه صبر کرد.??
    • مهر نشین IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      2 0
      سلام...یعنی چه که مشکلات مسکن مهر ‌و شرکت عمران و پیمانکاران متخلف و .......فقط با یک گزینه مشکلات دولت قبل عنوان میکنند....خب حالا دولت قبل نکرده شما چی..مگر قوانین دولت به دولت تغییر میکند؟؟