۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
دولت مکلف به تسهیل فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت مکلف به تسهیل فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از آغاز بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: تسهیل فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور تکلیف دیگری است که برعهده دولت خواهد بود.

به گزارش بازار، ابوالفضل عموئی با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، گفت: این کمیسیون، در جلسه عصر دیروز خود، بررسی لایحه "حمایت از ایرانیان خارج از کشور" را آغاز کرد و در اولین جلسه بررسی این لایحه در کمیسیون، ۵ ماده ابتدایی این لایحه بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر اساس ماده دوم مصوبه، دولت مکلف شد که جذب نخبگان علمی خارج از کشور در مراکز آموزشی، موسسات دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی را تسهیل کند.

عموئی بیان کرد: تسهیل فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور تکلیف دیگری است که بر اساس بخشی دیگر از مصوبه برعهده دولت خواهد بود.

وی گفت: از جمله تکالیف وزارت ارتباطات با تصویب این قانون، ارائه خدمات دولت هوشمند به ایرانیان در خارج از کشور خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این لایحه در ۱۶ ماده و با هدف ارتقای خدمات دولت به ایرانیان مقیم خارج از طریق تسهیل تردد و ارتباطات علمی، فرهنگی و اقتصادی آنان طراحی شده است و رسیدگی به آن در کمیسیون ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha