۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
آغاز برداشت هندوانه در شهرستان اصلاندوز/ پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن هندوانه

آغاز برداشت هندوانه در شهرستان اصلاندوز/ پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن هندوانه

اردبیل - شهرستان اصلاندوز مغان یکی از مناطق مهم در کشت و تولید محصولات جالیزی در شمال استان اردبیل است و در بین محصولات جالیزی هندوانه جزء بالاترین رقم تولید منطقه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بازار، شهرستان اصلاندوز مغان یکی از مناطق مهم در کشت و تولید محصولات جالیزی در شمال استان اردبیل است و در بین محصولات جالیزی هندوانه جزء بالاترین رقم تولید منطقه را به خود اختصاص داده است.

امسال حدود ۴۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اصلاندوز و اراضی پایاب سد خداآفرین به زیر کشت محصول هندوانه رفته بود که برداشت این محصول در نقاط مختلف شهرستان زرخیز اصلاندوز آغازشده است.

برداشت هندوانه در هر هکتار حدود ۴۵ تن در زمین‌های آبیاری قطره‌ای و ۲۵ تن نیز در اراضی سنتی است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن هندوانه در این منطقه برداشت‌شده و روانه بازارهای کشور شوند.

هندوانه دارای ۵۰ نوع می‌باشد که یک نمونه از آن هندوانه کریمسون سوییت است که در ایران بانام هندوانه زرد یا هندوانه آناناسی شناخته می‌شود و تنها دلیل رنگ آن این است که در این نوع هندوانه رنگ‌دانه لیکوپن (عامل رنگ قرمز در هندوانه، گریپ‌فروت و گوجه‌فرنگی) وجود ندارد.

مزه هندوانه زرد بامزه هندوانه قرمز تا حدودی متفاوت و شیرین است. این نوع هندوانه در مناطق جنوبی ایران ازجمله چابهار (استان سیستان و بلوچستان) و دشت جگین شهرستان جاسک (استان هرمزگان) کشت می‌شود.

هندوانه آناناسی در اصلاندوز مغان نیز به لحاظ دارا بودن آب‌وهوای گرم و مرطوب تولیدشده و برای فروش به استان‌ها حمل می‌شود که بنا به گفته کشاورزان، استان آذربایجان شرقی مشتری اصلی این نوع هندوانه است.

 کاشت هندوانه در اصلاندوز از اوایل اسفند هرسال آغاز و کار برداشت این محصول از اول تیرماه شروع و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha