۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
کاهش ۸۵۰ میلیون مترمکعبی گازسوزی در مشعل‌های پارس جنوبی طی سال آینده
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

کاهش ۸۵۰ میلیون مترمکعبی گازسوزی در مشعل‌های پارس جنوبی طی سال آینده

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پروژه کاهش سوختن گازهای ارسالی به مشعل‌ در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش بازار، احمد باهوش در نشست مشترک با معاون حقوقی رئیس‌جمهوری و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت با اشاره به پروژه کاهش سوختن گازهای ارسالی به مشعل اظهار کرد: با دستور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت، طبق مصوبه‌هایی که به مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شده در سه مرحله شامل خرید و اجرا و مزایده گازهای مشعل ورود کرده‌ایم و امید داریم در سایه تلاش و کار جهادی پروژه کاهش گازسوزی در مشعل‌های پالایشگاه‌های پارس جنوبی به سرانجام برسد

وی تصریح کرد: خوشبختانه همسو با پروژه کاهش مشعل‌سوزی در حوزه خرید، اجرا و مزایده اقدام‌های مطلوبی انجام شده و هم‌اکنون حوزه خرید و اجرا همگام با هم پیشرفت‌های خوبی داشته است

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: پروژه‌های کاهش سوختن گازهای مشعل یکساله شامل خرید و اجراست که اکنون به‌صورت تجمیعی ۲۳ درصد پیشرفت داشته است و انتظار داریم تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۳ به سرانجام مطلوب برسد و با پایان‌یافتن این پروژه شاهد کاهش سالانه ۸۵۰ میلیون مترمکعبی و ۲۶۰ هزار تن دی‌اکسید گوگرد نسبت به سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

باهوش گفت: ۶ قرارداد مزایده فروش گازهای مشعل امضا و از مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و مدت اجرای آن ۲ سال و بهره‌برداری ۳ تا ۵ سال خواهد بود که در پالایشگاه‌های اول تا دهم مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: با پایان یافتن پروژه کاهش سوختن گازهای ارسالی به مشعل‌ها، سالانه بیش ازهزار میلیون مترمکعب دیگر کاهش خواهد داشت.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: فرآیند مزایده پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم در حال اجراست و پالایشگاه سیزدهم نیز در آستانه‌ تکمیل و تحویل از شرکت ملی نفت به شرکت ملی گاز ایران است که ان‌شاءالله کارهای عملیاتی درباره کاهش گازسوزی در مشعل‌های این پالایشگاه نیز انجام خواهد شد.

باهوش به یکی دیگر از پروژه‌های مهم در این مجموعه اشاره و اعلام کرد: پروژه افزایش بازیافت اتان در ۹ پالایشگاه ( ۱۸ فاز) یکی دیگر از پروژه‌های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی ادامه داد: مدت قرارداد این پروژه ۴۸ ماهه است که در پایان این پروژه، بازده بازیافت تولید اتان از ۶۶ درصد به ۷۸ درصد خواهد رسید و این پروژه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار سالانه ارزش افزوده برای کشور به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۰٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha