۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
ضرورت افزایش وام مسکن روستایی/ طرح اقدام ملی مسکن در ۵۴ شهر استان اجرا می شود
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت افزایش وام مسکن روستایی/ طرح اقدام ملی مسکن در ۵۴ شهر استان اجرا می شود

تبریز- باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش وام مسکن روستایی تاکید کرد.

حافظ باباپور در گفت و گو با خبرنگار بازار با اعلام اینکه شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی و بالا رفتن قیمت انواع مواد لازم برای احداث خانه هستیم، افزود: تسهیلات مسکن روستایی هم اکنون ۴۰ میلیون تومان است که جوابگوی نیازها نبوده و امیدواریم افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مقاوم سازی و نوسازی منازل مسکونی در روستاها اولویت این اداره کل است، افزود: همچنین مبلغ ۱۲ میلیون تومان به عنوان وام قرض الحسنه چهار درصدی و وام هشت میلیونی بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام (ره) برای مقاوم سازی منازل روستایی پرداخت می شود.

باباپور با بیان اینکه در ۸۷۰ روستای استان طرح هادی اجرا می شود، ابراز داشت: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه روستایی دارد و علی‌رغم مشکلات مالی دولت حداکثر مساعدت را نسبت به دهیاری‌ها دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن از دیگر رویکردهای دولت است، به اجرای این طرح در استان آذربایجان شرقی اشاره داشت و گفت: طرح اقدام ملی مسکن در ۵۴ شهر استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن متولی احداث چهار هزار و ۸۹۹ مسکن ملی در شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار است، ادامه داد: ۷۷۰۰ واحد نیز در قالب طرح ملی بازآفرینی شهری ساخته خواهد شد و به عهده بخش بازآفرینی راه و شهرسازی است.

کد خبر: ۲۶٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha