۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تُن گندم در کشور
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تُن گندم در کشور

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح «جهش تولید» در دیمزارها و برنامه ریزی کشت حدود ۶ میلیون هکتار گندم در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید برای استان‌های کشور ۱۴ میلیون تن گندم است.

به گزارش بازار، سهراب سهرابی در خصوص این خبر بیان کرد: برنامه‌ وزارت جهاد کشاورزی، کشت یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم دیم است.

به گفته وی؛ تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار گندم دیم در ایران کشت شده و پیش بینی تولید برای استان‌ها ۱۴ میلیون تن محصول است.

این مقام مسئول تصریح کرد: میزان بذور اصلاح شده، بوجاری، فرآوری و ضدعفونی شده ای که تا امروز در اختیار کشاورزان قرار گرفته بیش از ۳۸۵ هزار تن است که نسبت به سال گذشته در همین تاریخ بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

سهرابی با اشاره به چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، بیان کرد: اجرای این طرح در سطح ۵.۲ میلیون هکتار به استان‌ های کشور ابلاغ شده و هم اکنون در ۲۴ استان در حال اجراست.

وی افزود: استان فارس نیز با ۲۵۰ هزار هکتار سطح ابلاغی یکی از استان‌های مهم در اجرای این طرح است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به حمایت‌های این وزارتخانه در اجرای طرح مذکور اشاره کرد و گفت: تامین بذور اصلاح شده‌ یارانه دار و تهیه و توزیع کودهای بذرمال و ریزمغذی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

سهرابی، پرداخت تسهیلات خرید ادوات دنباله بند با نرخ سود ۴ درصد، آموزش‌ کشاورزان و بازدیدهای میدانی مزارع آنها را از دیگر برنامه های حمایتی در اجرای این طرح‌ عنوان کرد.

وی افزود: این پروژه‌ در سطح وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرا است و اثرات بسیار خوبی را در سال گذشته داشته و قطعا در سال جاری نیز خواهد داشت.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه کشت گندم در ایران به طور معمول تا اواسط دی ماه ادامه دارد، گفت: توصیه ما به کشاورزان عزیز استفاده از بذور اصلاح شده و مصرف کودهای شیمیایی به میزان متعادل است ضمن اینکه از خطی کارهای مجهز به کود کار، بذر کار نیز استفاده کنند.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha