۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
سنگاپور بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در سال ۲۰۲۳ را ثبت کرد

سنگاپور بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در سال ۲۰۲۳ را ثبت کرد

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سنگاپور در سطح هشدار افزایش یافته است، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد در هفته پایانی ماه نوامبر تعداد افراد بستری شده در مراقب‌های ویژه نیز به ۹ نفر رسیده است.

به گزارش بازار، تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ و افراد بستری شده به دلیل این بیماری در بیمارستان های سنگاپور در حال افزایش است. وزارت بهداشت این کشور با اعلام وضعیت هشدار، به مردم اطمینان داده است با وجود افزایش آمار، تعداد مبتلایان به اندازه زمان همه‌گیری ویروس کرونا نیست و گونه‌های در حال انتقال باعث ایجاد بیماری شدیدتر نمی‌شوند.

در هفته منتهی به ۲ دسامبر (۴ تا ۱۱ آذر)، ۳۲ هزار و ۳۵ نفر مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شدند که بیشترین تعداد عفونت ثبت شده در سال جاری میلادی است، بالاترین میزان ابتلا در مارس ۲۸ هزار و ۴۱۰ نفر در هفته بود.

این آمار تقریباً ۱۰ هزار نفر بیشتر از ۲۲ هزار و ۹۴ نفر مبتلا در هفته پیش از آن، هفته پایانی نوامبر است، تعداد مبتلایان هفتگی در دو تا سه ماه گذشته در سنگاپور حدود ۱۵ هزار نفر بوده است، از سوی دیگر در روزهای اخیر تعداد افرادی که در بیمارستان بستری شده اند و به مراقبت های ویژه نیاز دارند نیز افزایش یافته است.

در بیانیه وزارت بهداشت سنگاپور در ۸ دسامبر (۱۷ آذر) آمده است که میانگین روزانه بستری شدن مبتلایان به کرونا در بیمارستان از ۱۳۶ هفته قبل به ۲۲۵ نفر افزایش یافته است و میانگین روزانه افراد بستری شده در واحد مراقبت های ویژه (ICU) در مقایسه با یک مورد در هفته قبل به ۴ مورد افزایش یافته است.

در هفته گذشته ۹ نفر در آی سی یو بستری شدند که نسبت به هفته قبل چهار نفر افزایش یافته است و این تعداد ممکن است در هفته‌های آینده افزایش یابد.

وزارت بهداشت سنگاپور گفت: افزایش موارد مبتلا به کرونا می‌تواند به دلیل عوامل متعددی از جمله کاهش مصونیت جمعیت پس از دوره های تزریق واکسن، افزایش سفر و تعاملات اجتماعی در طول سفرهای پایان سال میلادی و آغاز فصل تعطیلات باشد.

این وزارتخانه از مردم سنگاپور خواست: با واکسیناسیون کووید-۱۹ سلامت خود را حفظ کنند، به‌ویژه افراد مسن و کسانی که از نظر پزشکی آسیب‌پذیر هستند، باید مسئولیت اجتماعی داشته باشند و اگر احساس ناخوشی دارند در خانه بمانند. آنها همچنین باید در مکان های شلوغ و بدون تهویه مناسب از ماسک استفاده کنند.

وزارت بهداشت سنگاپور از مردم درخواست کرد فقط برای موارد اورژانسی جدی یا به خطر افتادن زندگی، به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنند. علت این درخواست حفظ ظرفیت بیمارستان ها برای بیمارانی است که واقعاً به مراقبت های بیمارستانی ویژه نیاز دارند و این کار اجازه می دهد به موقع درمان لازم را دریافت کنند.

کد خبر: ۲۶۰٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha