۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
تعیین سرنوشت پتروشیمی گلستان مهمترین اولویت نمایندگان است
نماینده مردم علی‌آبادکتول:

تعیین سرنوشت پتروشیمی گلستان مهمترین اولویت نمایندگان است

گرگان- نوروزی، نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف پتروشیمی گلستان و مشخص شدن وضعیت بیش از ۹۴ هزار سهام دار آن مهمترین اولویت نمایندگان گلستان است.

رحمت اله نوروزی در گفتگو با بازار، مهم‌ترین دغدغه مجمع نمایندگان گلستان را تعیین سرنوشت پتروشیمی استان اعلام و اظهار کرد: بیش از ۹۴ هزار نفر چشم‌انتظار تعیین تکلیف این پتروشیمی هستند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان بابیان این‌که پتروشیمی از سفر اول رئیس‌جمهور سابق کلنگ زنی شده و همچنان بلاتکلیف است، افزود: هم‌زمان با پتروشیمی ما، در هفت یا هشت نقطه کشور پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده اما در گلستان همچنان بلاتکلیف است.

وی ادامه داد: هم با آقای نوبخت هم با وزیر صنعت دراین‌باره بحث داشتیم و در نظر داریم دیداری هم با وزیر نفت داشته باشم و تلاش ما این است که تکلیف مردم هرچه زودتر روشن شود.

نوروزی درباره پیشینه این طرح هم گفت: در مجلس نهم مجمع نمایندگان پیگیری‌های زیادی کردند تا این کار انجام شود ولی دولت شانه خالی کرد و گفت ما فقط خوراک را تأمین می‌کنیم.

وی یادآور شد: مردم طلا یا وسایل خود را فروختند تا سهام پتروشیمی را بخرند و به اشتغال و اقتصاد خود امید داشتند.

اولویت دوم راه آهن اینچه بیرون است
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی موضوع دیگر مورد پیگیری مجمع نمایندگان راه‌آهن شمال اعلام و اظهار کرد: درباره راه‌آهن اینچه برون به مشهد و جنوب کشور با مدیران مربوطه نشست داشتیم و تأکید ما این است که با توجه به تحریم ظالمانه دشمن این مسیر باید انجام شود زیرا باعث شکوفایی اقتصاد خواهد بود.

وی با اشاره به مناقشات ایجادشده بین فعالان اقتصادی و دولت در تعیین مسیر راه‌آهن شمال جنوب، خواستار کارشناسی دقیق درباره این موضوع شد و گفت: با توجه به موقعیت اینچه برون و اتصال آن به قزاقستان، ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه توسعه آن بهترین زمینه برای رونق تجارت و کمک به اقتصاد شناخته می‌شود.

نوروزی با تأکید بر این‌که این راه‌آهن در شرایط فعلی اقتصادی منشأ تحول خواهد بود، یادآور شد: شرکت مادر تخصصی وزارت راه و راه‌آهن باید ضمن بررسی و مطالعات کارشناسی نظر نهایی را درباره مسیر پیشنهادی ارائه دهند.

کد خبر: ۲۶٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داود مازندرانی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      0 0
      سلام. اگر ما اون زمان یک تیکه زمین مثل اقای کامیاب گرفته بودیم حداقل الان دویست تا سیصد میلیون ارزش داشت ولی الان چی؟؟