۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
سالانه۲ هزار تن محصول روی در زنجان تولید می‌شود
نایب رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران:

سالانه۲ هزار تن محصول روی در زنجان تولید می‌شود

زنجان- نایب رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: سالانه بیش از دو هزار تن محصول روی در زنجان تولید می‌شود و مسئله خام و نیمه‌خام بودن محصول شمش روی به عنوان یک محصول نهایی است.

به گزارش بازار و به نقل از اتاق بازرگانی زنجان،حمید علاماتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان زنجان که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: صادرات بخش صنعت روی در سال گذشته ۲۸۰ میلیون دلار بوده و امسال بیش از ۸۰۰ میلیون دلار است.

وی اظهار کرد: اختصاص ۲ درصد مالیات علی‌الحساب به صادرات یکی از مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

این مسئول با بیان اینکه صنعت روی در استان زنجان سالانه بیش از ۲ هزار تن محصول تولید می‌کند، افزود: مسئله خام و نیمه‌خام بودن محصول شمش روی به عنوان یک محصول نهایی است؛ گفتنی است قرار دادن شمش روی در محصول خام و نیمه‌خام سبب شده است که صادرات ما افت پیدا کند که این امر برای تولیدکننده و صادرکننده مقرون به صرفه نیست.

این مسئول با بیان اینکه تعهدات ارزی از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ با وجود اینکه تولیدکننده اسناد و مدارک را به مراجع ذی‌ربط قرار داده ولی بانک ملی هنوز اقداماتی در این خصوص انجام نداده است، تصریح کرد: این امر سبب شده است تا تولیدکننده پرونده‌های مالیاتی خود را نتواند ببندد که گره این کار توسط بانک ملی باز خواهد شد.

نائب‌رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران در رابطه با قیمت دستوری عرضه محصول، گفت: تولیدکننده‌های ما همه ملزومات موردنیاز تولید را با ارز آزاد تهیه می‌کنند.

علاماتی با بیان اینکه صادرات، همه رسمی و از مبادی گمرک صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: گفتی است با توجه به اینکه در سبد صادراتی استان زنجان، تنوع محصول وجود ندارد و اکثرا مربوط به سرب و روی است. به عنوان فعال اقتصادی سعی در رونق صادرات در بخش کشاورزی داشته و داریم اما دستورالعمل‌های مربوط به رفع تعهدات ارزی مشکلات جدی را پیش آورده‌اند.

کد خبر: ۲۶۰٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha