۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
۸۶ درصد روستاهای قزوین به شبکه آب شرب بهداشتی متصل هستند/ آبرسانی به روستاهای محروم اولویت سال ۹۹
مدیرعامل آبفای استان قزوین:

۸۶ درصد روستاهای قزوین به شبکه آب شرب بهداشتی متصل هستند/ آبرسانی به روستاهای محروم اولویت سال ۹۹

قزوین- مدیرعامل آبفای استان قزوین  با اشاره به دسترسی بیش از ۸۶ درصد روستائیان قزوین به شبکه آب شرب بهداشتی گفت: آبرسانی به روستاهای محروم استان قزوین اولویت جدی ما در سال جاری است .

به گزارش خبرنگار بازار، داراب بیرنوندی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین اظهار داشت: تامین آب شرب بهداشتی برای مردم در تمام دنیا یک چالش جدی محسوب می شود این در حالی است که وضعیت کشور ایران و استان قزوین در مقایسه با ابعاد جهانی این مسئله مطلوب است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۶ درصد روستائیان قزوین به شبکه آب شرب بهداشتی دسترسی دارند در حالی که این آمار در کشور ۸۲ و نیم درصد و در جهان نزدیک به ۵۳ درصد است.

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: در حوزه دسترسی آب شرب پایدار درشهرها نیز با وجود میانگین ۸۵ درصدی در دنیا، میانگین استان قزوین ۹۹ و ۹ دهم درصد است که از میانگین ۹۹ و ۶ دهم درصدی کشور نیز بالاتر است.

بیرنوندی افزود: اگرچه آمارها نشان از وضعیت مطلوب و بالاتر از میانگین ها در قزوین میدهند اما تلاش ما تحقق ۱۰۰ درصدی این مسئله است و از این رو امسال بیش از ۲۷ روستای استان قزوین به شبکه آب شرب بهداشتی متصل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه ۵۲۰ هزار نفری از روستائیان استان قزوین تحت پوشش خدمات آبفای استان هستند و هر ساله بخش قابل توجهی از اعتبارات ما در حوزه آبرسانی روستایی هزینه می شود.

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: سال گذشته با ایجاد ۱۰۶ کیلومتر خط انتقال آب برای دسترسی روستائیان به آب شرب بهداشتی و حفر ۴۱ حلقه چاه و اجرای ۳۹ کیلومتر شبکه فاضلاب بیش از ۷۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که نتیجه آن بهبود کیفیت خدمات رسانی در تامین آب شرب بهداشتی و دسترسی روستائیان به این نعمت بوده است.

کرونا مصرف آب مردم قزوین را ۳۰ درصد  افزایش داد
بیروندی افزود: البته شیوع بیماری کرونا برخی از محاسبات را تحت تاثیر خود قرار داد و موجب افزایش نزدیک به ۳۰ درصدی مصرف آب طی چندین ماه گذشته در استان قزوین شد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس با برنامه ریزی کوتاه مدتی که صورت گرفت ۵ حلقه چاه جدید حفر شد و ۳ حلقه دیگر در دستور کار قرار گرفت که اجرای این طرح می‌تواند بخشی از مشکلات مربوط به تامین آب شرب قزوین را رفع کند.

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: امروز میانگین مصرف آب در بین شهروندان استان قزوین  حدود ۲۱۰ لیتر است که از میانگین های موجود بالاتر است با این وجود ما خود را موظف به تامین نیاز مردم میدانیم و برای رفع کمبودهای موجود نیز در تلاشیم.

کد خبر: ۲۶٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha