۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
۲۲۰ هزار تن گندم  از کشاورزان قزوینی خریداری می‌شود
استاندار قزوین:

۲۲۰ هزار تن گندم  از کشاورزان قزوینی خریداری می‌شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: امسال به صورت تضمینی ۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور ظهر امروز در بازدید از اتحادیه شرکت‌های تعاونی شهرستان بوئین زهرا که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه در تولید گندم و افزایش میزان تولید به عنوان یک محصول استراتژیک و مصرفی در کشور از چند سال گذشته به صورت جدی در دستور کار حوزه کشاورزی در کشور قرار گرفته است و طی این مدت شاهد افزایش میزان تولید در استان قزوین نیز بوده ایم.

وی بیان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته تلاش شده تا تولید این محصول استراتژیک در استان از نظر کمی و کیفی افزایش یابد و تا حدودی نیز موفقیت حاصل شده است چرا که با کاهش ضایعات و افزایش کیفیت تولید تامین امنیت غذایی کشور به بهترین شکل انجام می شود.

استاندار قزوین اظهار داشت: شهرستان بوئین زهرای قزوین نیز از مناطقی است که در چند سال گذشته تولیدات خوبی در این حوزه داشته است و قطعا توسعه تعاونی های کشاورزی در این بخش در ارتقاء این حوزه اثرگذار بوده است.

جمالی‌پور گفت: به دلیل حساسیت مسئله گندم و استراتژیک بودن نوع این محصول باید تلاش کنیم تا میزان ضایعات به حداقل رسیده و بیشترین بهره‌وری از مزارع گندم استان حاصل شود، چرا که هزینه بر بودن این محصول و فرآیندهای متعدد مراحل کاشت، داشت و برداشت موجب شده است تا کشاورزان تمایل کمتری به این بخش داشته باشند که امیدواریم با افزایش نرخ خرید تضمینی از یک سو و همراهی دولت با کشاورزان این رغبت و انگیزه در بین فعالین این حوزه ایجاد گردد.

وی عنوان کرد:  بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته  امسال بیش از ۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی خریداری می‌شود و قطعا همراهی تعاونی‌ها در مدیریت درست این جریان و جلوگیری از ورود دلالان به بازار بسیار اثربخش خواهد بود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد:  امروز در استان قزوین عزمی جدی برای مبارزه با قاچاق گندم و ورود سودجویان فراهم شده است و اجازه  نمیدهیم کسی بدون مجوز به این مدیان وارد شود.

کد خبر: ۲۶٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha