۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
توقیف ۲ شناور حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های قشم
رییس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد

توقیف ۲ شناور حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های قشم

قهرمانی، رییس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف ۲ فروند شناور حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم و دستگیری ۱۴ قاچاقچی خبر داد.

به گزارش بازار، مجتبی قهرمانی روز پنجشنبه اظهار کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم، ماموران دریابانی پس از شناسایی ۲ فروند شناور لنج حامل ۲۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم، نسبت به توقیف آنها اقدام کردند.

وی با اعلام دستگیری ۱۴ نفر در این رابطه، افزود: قاچاقچیان قصد داشتند با ایجاد تغییر در ساختار این شناورها و تعبیه مخزن اضافه در عرشه، محموله‌های سوخت را به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند که خوشبختانه با هوشیاری ماموران، شناورهای مورد نظر، شناسایی و توقیف شدند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران برای پاک کردن صحنه جرم و گریز از پیگرد قانونی مبادرت به تخلیه بخشی از سوخت های قاچاق در دریا کرده اند، تصریح کرد: با توجه به آسیب به محیط زیست در نتیجه اقدام آنها، پرونده زیست محیطی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

قهرمانی اضافه کرد: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و بر این اساس، برخورد و مقابله دستگاه قضایی با قاچاقچیان سوخت به صورت قاطع و بی امان ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با اجرای طرح کنترل و نظارت بر توزیع سوخت و ایجاد تمرکز در اقدامات دستگاه های متولی، شاهد کارآمدسازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفین هستیم که این موضوع، سامان دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف را در پی داشته است.

کد خبر: ۲۶۰٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha