۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
صادرات نیسان آبی به کنیا از سال آینده
مدیرعامل سایپا اعلام کرد

صادرات نیسان آبی به کنیا از سال آینده

تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به مسیر کیفی‌سازی نیسان، که گروه سایپا دنبال می‌کند، گفت: تا سال ۱۴۰۴، تریم داخلی و بیرونی نیسان آبی تغییر خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در بیست و سه ماه اخیر تمرکز گروه سایپا بر روی اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: بدون داشتن روحیه ایثار، امکان حرکت در اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد بود؛ اگر همه مدیران گروه سایپا، روحیه ایثار و حمایت از خانواده را سرلوحه کار خود قرار دهند، گروه سایپا بیش از گذشته موفق خواهد شد.

او با اشاره به اینکه نیسان آبی سه ویژگی خاص دارد، افزود: اولین خصوصیت این خودرو شاسی مقاوم آن است، بر این اساس با وجودی که ظرفیت این خودرو حدود ۲ تن است گاها تا ۳.۸ تن توان حمل بار را داراست. خصوصیت دوم نیسان آبی محورها و لاستیک آن است؛ هیچکدام از خودروهای تجاری سبک کشور این شرایط را ندارند و لذا می‌توان به نیسان، لقب کامیونت را داد. سومین ویژگی این خودرو موتور، گیربکس و دیفرانسیل آن است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: خودروهای وارداتی در این رده، بیش از ۹۰ درصد قطعات آنها وارداتی است، این در حالی است که نیسان آبی بیش از ۹۰ درصد داخلی‌سازی شده است. در سال ۱۴۰۰ میزان تولید نیسان ۳۶ هزار دستگاه بوده و سال گذشته این عدد به ۴۹ هزار دستگاه رسید؛ برنامه تولید برای سال جاری ۶۰ هزار دستگاه است.

او با اشاره به مسیر کیفی‌سازی نیسان، ‌ که گروه سایپا دنبال می‌کند، گفت: تا سال ۱۴۰۴، تریم داخلی و بیرونی نیسان آبی تغییر خواهد کرد. علاوه بر این قوای محرکه این خودرو اصلاح خواهد شد و خودرویی کاملا متفاوت و با شرایط مناسب عرضه خواهد شد. در حال حاضر نیسان به پاکستان صادر می‌شود و فرمان راست آن نیز درحال دریافت استانداردها و گذراندن تست‌های مربوطه است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در شش ماه دوم سال آینده این خودرو به کنیا صادر خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۰٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha