۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
صادرات آهن و فولاد ایران به ۵ میلیارد دلار نزدیک شد

صادرات آهن و فولاد ایران به ۵ میلیارد دلار نزدیک شد

در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حجم صادرات آهن اسفنجی یک میلیون و ۹۵ هزار تن بوده است که رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۸ ماهه نخست امسال، ۷ میلیون و ۱۳۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در ۸ ماهه نخست امسال، صادرات گندله با رشد ۱۱۴ درصدی به حدود ۶.۳ میلیون تن و صادرات کنسانتره با رشد ۷۶۱ درصدی به بیش از ۴.۴ میلیون تن رسیده است. ارزش کل صادرات زنجیره آهن و فولاد نیز در ۸ ماه ابتدایی امسال به حدود ۴.۹ میلیارد دلار رسیده است که حاکی از رشد ۱۸ درصدی ارزش صادرات است.

در ۸ ماهه نخست امسال، صادرات فولاد میانی کشور، ۴ میلیون و ۹۰۸ هزار تن بوده که افزایش ۱۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. ارزش صادرات فولاد میانی ایران نیز ۲.۴ میلیارد دلار بوده که رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۸ ماهه نخست ۱۴۰۲، ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. ارزش صادرات کل محصولات فولادی نیز حدود ۱.۲ میلیارد دلار بوده که کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۹۳۶ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع ۳ درصد افزایش یافته است.

حجم صادرات میلگرد شاخه که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۸ ماهه نخست امسال ۲ درصد کاهش یافته و به ۱ میلیون و ۳۷۱ هزار تن رسیده است. صادرات میلگرد کلاف نیز ۷ درصد کاهش یافته و به ۲۲۰ هزار تن رسیده است.

حجم صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با افزایش ۱۱ درصدی به ۲۹۵ هزار تن رسیده است.

گفتنی است در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حجم صادرات آهن اسفنجی ۱ میلیون و ۹۵ هزار تن بوده است که رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم صادرات کنسانتره سنگ آهن در ۸ ماهه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۴۲ هزار تن بوده است که رشد خیره‌کننده ۷۶۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

حجم صادرات گندله نیز در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶ میلیون و ۲۷۲ هزار تن رسیده است.

کد خبر: ۲۶۰٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha