نظرات مردم مبنای تشویق و یا برخورد با نانوایان متخلف قرار می‌گیرد
سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان:

نظرات مردم مبنای تشویق و یا برخورد با نانوایان متخلف قرار می‌گیرد

جلال، سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: افراد در سامانه نظر می‌توانند در خصوص تجربه مثبت و موفق خرید خود نظر بدهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد جلال سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، در خصوص نظارت بر تخلفات برخی از نانوایی ها، گفت: برخی از تخلفات مقداری و کمی است به صورت مثال اینگونه که با یک کارت چندین بار تراکنش غیرواقعی ثبت شود و یا حجم فروش متعارف با خرید نان مردم نباشد که اینگونه تخلفات توسط موتور هوش مصنوعی سامانه پردازش و از عملکرد قابل قبول نانوا حذف و عملکرد واقعی نانوا مبنا تخصیص سهمیه آرد یارانه‌ای قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص شاخص‌های کیفی مانند کیفیت پخت، وزن، گران فروشی، رعایت نوبت و رفتارهای متقلبانه‌ای که ممکن است رخ دهد کارآمدترین روش نظارت؛ نظارت مردم است به همین دلیل هفته گذشته در روز (یکشنبه ۵ آذرماه) از مرحله سوم طرح رونمایی شد. مرحله اول طرح شغفاف سازی زنجیره ارد و نان با استقرار کارتخوان های هوشمند و مرحله دوم هوشمندسازی تخصیص آرد یارانه‌ای با مبنا قرار گرفتن داده های کارتخوان‌های هوشمند برای تخصیص سهمیه آرد بود.

سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، گفت: مرحله سوم طرح مردم سازی است که نظارت مردمی مبتنی بر یک برنامه کاربردی تحت عنوان Nazar.ir فراهم شده و هر زمان که علاقه‌مند باشند می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه و یا رایانه شخصی خود وارد این سایت شوند و می‌توانند با یک بار ثبت نام و وارد کردن شماره ملی و شماره کارت تراکنش و صورت حساب‌ الکترونیکی خود را مشاهده کنند.

جلال عنوان کرد: به صورت مثال در سامانه "نظر" اگر فردی دو قرص نان خریداری کرده اما ۶ قرص نان در صورت حساب ثبت شده با فرض اینکه تخلفی صورت گرفته در پایین صورت حساب امکان اعلام نظر وجود دارد. افراد می‌توانند در خصوص تجربه مثبت و موفق خرید خود نظر بدهند و نانوایی که عملکرد خوبی داشته در اختصاص آرد یارانه‌ای و کمک هزینه تشویق می‌شود و نانوایی که تخلف داشته با گزارش‌های مردمی منفی که به حد قابل توجهی رسیده باشد تنبیه می‌شود.

سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، افزود: روزانه حدود ۱۲ میلیون تراکنش و تجربه خرید نان در کشور رخ می‌دهد و اگر بخشی از مردم در این فرآیند و سامانه مشارکت کنند بخش زیادی از تخلفاتی که وجود دارد به صورت سیستمی شناسایی و برخورد شود.

وی گفت: نظارت ها ساختارهای خاص خود را دارند و در سامانه ایجاد شده امکان نظارت هوشمند برای دستگاه‌های نظارتی مختلف مانند بازرسی وزارت جهاد کشاورزی، بازرسی اصناف، بسیج اصناف و نهادهای مرتبط فراهم شده، جدا از ساختار نظارتی دستگاهی ساختار نظارتی مردمی فراهم شده است. اصالت سنجی نظرات مردم مبتنی بر حجم نظرات روی یک نوع رفتار خاص نانوایی بوده و مبنای عمل قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      3 0
      همش تراکنشهای سوری و تکراری انجام می دهند مگر نه چرا باید آرد یارانه ایی سر از انبارهای غیره قانونی در بیاورد نمونش کشف ۳۲۰کیسه آرد یارانه ایی در شهریار تهران چند روز پیش